آفتاب

مروارید البرز میزبان گردشگران نوروزی

مروارید البرز میزبان گردشگران نوروزی

کرج - ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز اعلام کرد که مجموعه تاریخی کاخ مروارید مهرشهر کرج در نوروز 96 میزبان بیشترین گردشگران و بازدیدکنندگان در میان آثار تاریخی البرز بوده است.

مجموعه کاخ مروارید مهر شهر به مساحت حدود 112 هکتار در دهه 40 احداث شده است که یکی از آثار تاریخی مهم استان البرز به شمار می رود.
احمد ترکاشوند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: در استان البرز جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد که هر یک به تنهایی می تواند مقصد گردشگری باشد.
وی اظهار داشت: البرز با دارا بودن جاذبه های طبیعی کم نظیر، محوطه ها و تپه های باستانی بی نظیروآثار معماری فاخر در نوروز 1396 میزبان گردشگران و علاقه مندان است.
ترکاشوندبیان داشت: مجموعه فرهنگی ، تاریخی مروارید مهرشهر با معماری کم نظیر و فضای طبیعی بسیار جذاب در کنار نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در نوروز امسال برای اولین بار میزبان جشنواره نوروزگاه می باشد که البته در میان جاذبه های گردشگری استان البرز این مجموعه فرهنگی تاریخی تا به امروز بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده است و در رتبه بعدی محوطه باستانی ازبکی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در نوروز امسال با تدبیر و ابتکار اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان البرز برای اولین بار محوطه تاریخی ازبکی با بیش از 9 هزار سال قدمت میزبان گردشگران و علاقه مندان است.
وی افزود: کتابخانه تخصصی ازبکی نیز در اختیار بازدید کنندگان برای آگاهی بیشتر از اهمیت و جایگاه جهانی محوطه تاریخی ازبکی قرار گرفته است و از بازدید کنندگان پذیرایی نیز به عمل می آید.
معاون گردشگری استان البرز در ادامه گفت: محور کرج – چالوس یک بسته کامل گردشگری است و در واقع این جاده یک محور گردشگری و مواصلاتی است که با بهره مندی از روستاهای زیبا ، کاخ ها و عمارت های تاریخی ، پیست های اسکی منحصر به فرد ، هتل های زیبا با امکانات اقامتی استاندارد و واحدهای پذیرایی بین راهی کم نظیر تمامی ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را دارا است .
احمد ترکاشوند گفت: جاذبه های گردشگری استان البرز بیشتر ناشناخته اند که همیاری و تلاش بیشتری از مجموعه استان انتظار می رود برای معرفی هر چه بهتر این جاذبه ها . استان البرز با دارا بودن جاذبه هایی منحصر به فرد از کوهها و طبیعت زیبای طالقان تا کویر و رودخانه اشتهارد و از روستاهای شگفت انگیز ساوجبلاغ و محوطه 9هزار ساله ازبکی تا محور گردشگری کرج – چالوس هنوز ناشناخته اند.
استان البرز دارای بیش از 500 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده است.
7410/1535خبرنگار:مزگان السادات سجادی ** انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1667720

وبگردی