آفتاب

بررسی‌های جدید در مورد آتش‌سوزی اتوبوس سیدنی +تصاویر

بررسی‌های جدید در مورد آتش‌سوزی اتوبوس سیدنی +تصاویر

با بررسی آتش‌سوزی یک دستگاه اتوبوس بر روی پل «بندرگاه سیدنی» در ماه سپتامبر مشخص شد که 22 مسافر اتوبوس در مسیر جنوب به شمال پل «بندرگاه سیدنی» توانسته بودند ظرف مدت 15 ثانیه از خودرو خارج شوند و خوشبختانه به علت همین عکس‌العمل سریع، هیچ‌یک آسیب جدی ندیدند.

به گزارش ایلنا، تصاویر ارسالی از سوی افراد حاضر در صحنه نشان می‌دهد که قبل از رسیدن آتش‌نشان‌ها، شعله‌های آتش ارتفاعی چند متری داشتند و دود غلیظ سیاه‌رنگی سطح پل را فرا گرفته بود. آتش‌نشانان به سرعت به منطقه «میلسون پوینتز» اعزام شدند و آتش را مهار کردند. تمام مسافران در سلامت کامل خودرو را تخلیه کردند، اگرچه سه نفر از آنها (دو مسافر و راننده) به علت استنشاق دود برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

شدت آتش‌سوزی به حدی بود که آن قسمت از سطح جاده را نوسازی کردند.

بر اساس تحقیقات اولیه تصور می‌رود وجود مشکلات الکتریکی در موتور، علت بروز این حادثه بوده است. البته نتیجه نهایی تحقیقات ظرف دو هفته آینده اعلام خواهد شد.

بعد از وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر در اتوبوس‌ها، شرکت «اِستیت ترَنزیت» تمامی اتوبوس‌هایش را به سیستم اطفای حریق تجهیز کرد.

«دفتر بازرسی ایمنی حمل و نقل» در گزارش اولیه خود به دیگر مسائل ایمنی نیز پرداخته است که شامل فرایند توقف عملکرد موتور اتوبوس‌ها، پیاده کردن مسافران در محیط‌های جاده‌ای با ریسک بالا، آموزش رانندگان، روند تعمیر و نگهداری و سیستم‌های اطفای حریق اتوبوس‌ها می‌شود.

کد N1667691

وبگردی