آفتاب

گزارش فیفا از مصاف ایران با چین/ ایران می‌تواند بدون شکست به جام جهانی برود

گزارش فیفا از مصاف ایران با چین/ ایران می‌تواند بدون شکست به جام جهانی برود

سایت فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی به نتایج خوب ایران اشاره کرده و نوشت شاگردان کی‌روش دنبال صعود بی‌دردسر در دو دهه گذشته هستند.

سایت فیفا در گزارشی به تمجید از تیم ملی ایران پرداخته و تیم کی روش را قوی ترین تیم آسیا دانسته است. فیفا در این باره نوشته: در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، ایران که در صدر گروه A قرار دارد می‌تواند با برتری مقابل چین به عنوان نخستین تیم این قاره به روسیه به عنوان میزبان جام جهانی 2018 ملحق شود. ایران مقابل چین روز سه‌شنبه به میدان می‌رود.
شاگردان کارلوس کی‌روش در صورت برتری در این دیدار می‌توانند مطمئن شوند به عنوان یکی از دو تیم به جام جهانی راه پیدا کنند این در صورتی است که سایر نتایج نیز به نفع ایران رقم بخورد.
در گروه B نیز عربستان و ژاپن به عنوان تیم‌های اول و دوم امیدوار هستند به پیروزی‌های خود با غلبه بر عراق و تایلند ادامه دهند.
ایران - چین:
این بازی در تهران و در استادیوم آزادی برگزار می‌شود که فدراسیون فوتبال ایران این بازی را برای تماشاگران رایگان اعلام کرده است. هدف ایران این است با کسب بیشترین امتیاز در خانه قدم محکمی را بردارد و در واقع به صورت دو دوره متوالی با هدایت کی‌روش به جام جهانی صعود کند.
با هدایت کی‌روش، تیم ملی ایران در دو دهه گذشته از صعود به جام جهانی به صورت مستقیم و بدون دردسر لذت برده است. ایران ممکن است به عنوان یکی از 2 تیم بدون شکست به جام جهانی صعود کند. این تیم هیچ گلی را دریافت نکرده است.
در مقابل چین نیز به دنبال این است تحت هدایت لیپی به دومین پیروزی دست یابد. پیروزی بازی گذشته آنها مقابل کره جنوبی امیدواری چینی‌ها را برای پیروزی مقابل ایران و زنده کردن شانس صعود حداقل به عنوان تیم سوم بیشتر کرده است.
کد N1667667

وبگردی