آفتاب
معاون سازمان میراث فرهنگی کشور:

برنامه نوروزگاه پیوند گردشگران با آیین های محلی در پاسداشت نوروز است

برنامه نوروزگاه پیوند گردشگران با آیین های محلی در پاسداشت نوروز است

شیراز- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برنامه نوروزگاه که همزمان با 11 کشور حوزه نوروز در نقاط مختلف ایران برگزار می شود، پیوند گردشگران با آیین های محلی این مناطق در پاسداشت طلیعه و آغاز بهار طبیعت است.

به گزارش ایرنا، سمیع اله حسینی مکارم دوشنبه در بازدید از آیین نوروزگاه در مجموعه فرهنگی و آرامگاه سعدی در شیراز افزود: این رویداد فرهنگی با هدف ترویج و آشنایی هرچه بیشتر مردم و مسافران با آداب و سنت های نوروزی مردم هر استان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به ثبت جهانی نوروز با مدیریت ایران و همکاری مشترک کشورهای هند،عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان،قزاقستان، آذربایجان، ازبکستان و ترکمنستان، آیین نوروزگاه در نقاط مختلف ایران و 11 کشور دیگر حوزه نوروز از دوم تا هفتم فروردین ماه برگزارشد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با توجه به غنای فرهنگی استان فارس ، این جشن به صورت ویژه با اجرای برنامه های متنوع در شهر شیراز و آثار تاریخی پاسارگاد ، تخت جمشید و شهرستان های لارستان ، نی ریز ، کازرون ، نورآباد ممسنی ، فیروزآباد و آباده اجرا شد.
حسینی مکارم در سفر به شیراز همچنین با حضور در آب انبار تاریخی وکیل از تمبر منقش به شعار نوروزی استان فارس با عنوان' گردشگری و معنویت در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)' رونمایی کرد.
7368/ 2027
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
کد N1667594

وبگردی