آفتاب
مسئول برنامه سلامت نوروزی خبر داد؛

انجام ۷۳۴ هزار بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه مواد غذایی

انجام ۷۳۴ هزار بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه مواد غذایی

مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت، از انجام بیش از یک میلیون مورد بازرسی بهداشتی و کشف و معدوم سازی ۱.۵ میلیون کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا غلامی گفت: تیم های بهداشتی تعداد ۷۳۴ هزار و ۱۷۰ مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی انجام داده اند.

وی افزود: بیش از ۱۸۹ هزار مورد بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه ها ، هتل ها و مراکز اقامتی صورت گرفته و تعداد ۲۳ هزار و ۶۶۷ مورد نیز بازرسی بهداشت محیطی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی انجام شده است.

غلامی تعداد بازرسی بهداشت محیطی از سامانه های آبرسانی را حدود ۴۱ هزار مورد عنوان کرد و افزود: بازرسی بهداشت محیطی با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان نیز ۱۲ هزار و ۷۷۹ مورد بوده است.

به گفته مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، تا کنون یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۶۶۶ کیلو گرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شده و ۳ هزار و ۵۶۷ مرکز و مکان متخلف تعطیل شده است.

غلامی در ادامه تعداد کلر سنجی از آب آشامیدنی را ۵۶۲ هزار و ۵۹۹ مورد عنوان کرد و گفت: نمونه برداری میکروبی آب ۵۸ هزار و ۲۵۲ مورد و نمونه برداری مواد غذایی۳۱ هزار و ۴۵۰ مورد بوده است.

کد N1667534

وبگردی