آفتاب

تاکید صالحی امیری بر حفظ و توسعه اماکن بزرگان فرهنگ و هنر

تاکید صالحی امیری بر حفظ و توسعه اماکن بزرگان فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ و توسعه اماکن بزرگان فرهنگ و هنر، بهتر از اماکن نوساز و مدرن است، زیرا در این اماکن خاطره‌های بسیاری نهفته شده و هر کجای این خانه‌ها با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند.

به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار نوروزی خود با حسین محجوبی با تاکید بر اینکه حفظ و توسعه اماکن بزرگان فرهنگ و هنر، بهتر از اماکن نوساز و مدرن است افزود: برای گسترش و توسعه این اماکن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری  می توانند با یکدیگر تفاهمنامه همکاری امضا کنند.

وی ادامه داد: از این اماکن می‌توان استفاده‌های فرهنگی و اقتصادی از جمله برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های فرهنگی و جذب گردشگران خارجی داشت.

صالحی‌امیری در بخش دیگری از سخنان خود بر حفظ خانه بزرگان هنر تاکید کرد.

 در این دیدار حسین محجوبی پیشکسوت هنرهای تجسمی کشور نیز ضمن درخواست از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حفظ خانه‌های اهالی فرهنگ و هنر به عنوان یک میراث ملی گفت: الان ٤٢ سال است که در این خانه سکونت دارم و نمایشگاه آخرم را هم در همین خانه برپا کردم. سرتاسر این خانه پر از تابلوهای من است. یک زمانی این خانه محل رفت و آمد همه اساتید فن و علم از جمله فریدون مشیری، سیمین بهبهانی، احمد شاملو، علی‌محمد حیدریان و... بود. معمولاً چنین خانه‌هایی را باید شهرداری خریداری کند و از آن یک خانه-موزه تاسیس کند.

وی افزود: خریدن چنین خانه‌هایی توسط شهرداری، هم ارزش فرهنگی دارد و هم ارزش مالی؛ در این قضیه هیچ شکی نباید کرد.

محجوبی گفت: چنین فضاهایی را می‌توان توسعه داد و در اطراف‌شان پارک نیز احداث کرد زیرا  سرمایه گذاری های فرهنگی ارزشمند است.

در ادامه این دیدار نوروزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار حسین محجوبی در منزل‌ این هنرمند دیدن کرد و درباره آثار محجوبی با این هنرمند پیشکسوت به گفت‌وگو پرداخت.

در این دیدار علی مرادخانی معاون هنری، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی و امین عارف‌نیا مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی، صالحی‌امیری را همراهی کردند.

کد N1667466

وبگردی