آفتاب

نجات عشایر سیل‌زده کرمان/ بارش شدید باران در 3 استان کشور

نجات عشایر سیل‌زده کرمان/ بارش شدید باران در 3 استان کشور

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در اکثر محور های استان های هرمزگان، فارس و کرمان شاهد بارندگی خواهیم بود که به مسافران توصیه می شود به هشدار های مدیریت بحران کشور توجه کنند.

به گزارش ایلنا، بهنام سعیدی، معاون پیش بینی و پیشگیری و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور؛ پیرامون شدت بارش ها و وقوع سیل در استان های بوشهر، خراسان رضوی، فارس، هرمزگان و کرمان اظهار داشت:در اکثر محورهای استان های هرمزگان، فارس و بخش هایی از کرمان شاهد بارش باران خواهیم بود و امروز صبح شاهد بارندگی در استان های خراسان رضوی، فارس و هرمزگان،چهارمحال و بختیاری محور گوهرنگ_ مسجد سلیمان، کرمان محور شهر بابک، اصفهان محور نایین بودیم.

وی افزود: همچنین شاهد مه گرفتگی  و کاهش دید در خراسان رضوی محورهای مشهد- نیشابور، مشهد- تربت حیدریه و مشهد- کلات بودیم.

سخنگوی مدیریت بحران کشور بیان داشت: در جنوب استان کرمان در منطقه جازموریان حد فاصل قلعه گنج-رودبار تعدادی از عشایر به دلیل سیل و بالا آمدن آب گرفتار شده بودند که سازمان مدیریت بحران به کمک نیروهای هلال احمر، استانداری و نیروهای نظامی عملیات امداد و نجات به این عشایر ارایه شد و به مناطق امن فرستاده شدند.

سعیدی بیان داشت: 15 استان از جمله ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و یزد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند که  یک هزار و 388 تن امدادرسانی شدند و 47 تن هم نجات یافتند و 21 خودرو از میان سیلاب رها سازی شد.

وی در رابطه با عملیات برف و کولاک امدادگران از سوم تا پنجم فروردین ماه، گفت: طی این مدت 11 استان از جمله آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، گیلان، لرستان و مازندران تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند که همچنین 4 هزار و 722 تن متاثر از برف و کولاک امدادرسانی شدند و 222 تن هم اسکان اضطراری یافتند و 512 خودرو از میان برف رها سازی شد.

سعیدی تاکید کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش باران و وقوع سیل در تعدادی از استان های کشور به مسافران توصیه می شود که در مناطقی که بارندگی وجود دارد به دلیل لغزندگی جاده ها با سرعت مطمئنه حرکت کنند و احتیاط را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: در مناطقی که احتمال سیلاب وجود دارد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها به جد خودداری کنند و در مسیر حرکت خود به اطلاعیه هایی که توسط  صدا و سیما و مسئولان محلی داده می شود، توجه کنند و از ایمن بودن خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی مدیریت بحران گفت: مسافران نوروزی امکانات لازم از جمله البسه گرم، زنجیرچرخ و غذا همراه داشته باشند تا سفر خوبی داشته باشند.

 

کد N1667100

وبگردی