آفتاب

15 نفر در تالار عروسی بوکان دچار مسمومیت با منواکسید کربن شدند

15 نفر در تالار عروسی بوکان دچار مسمومیت با منواکسید کربن شدند

مهاباد- ایرنا- متخصص طب اورژانس بیمارستان بوکان گفت: گاز مونواکسیدکربن متصاعد شده از بخاری بدون دودکش و استنشاق آن در یکی از تالارهای عروسی شهر بوکان 15 نفر را مسموم و راهی بیمارستان شهید قلی پور این شهرستان کرد.

دکتر مسعود رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 10 نفر از این افراد به علت مشکلات سردرد، سرگیجه و تهوع به اورژانس بیمارستان شهید قلی پور بوکان مراجعه کردند.
وی اظهار کرد: از این تعداد 9 نفر بعد از معاینه و مداوا، مرخص شدند و یکی از مسموم شدگان هنوز در اورژانس تحت نظر است.
وی افزود: پنج نفر دیگر از مصدومان نیز به درمانگاه های عمومی بیمارستان شهید قلی پور و امام علی(ع) مراجعه کردند و به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.
متخصص طب اورژانس بیمارستان شهید قلی پور همچنین با هشدار در مورد استفاده از وسایل گازی بدون دودکش، اضافه کرد: در صورت مشاهده علائم مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن مثل سردرد، سرگیجه و تهوع، قبل از رساندن به مراکز درمانی، هیچ ماده خوراکی یا نوشیدنی به فرد دچار گازگرفتگی داده نشود چون به علت داشتن حالت تهوع، احتمال خفگی وی وجود دارد.
یکی از مهمانان دعوت شده به مراسم عروسی در این خصوص به ایرنا، گفت: تعداد مسموم شدگان به بیش از 30 نفر هم می رسید ولی بعد از خارج شدن از محل و انتقال به حیاط تالار و شستشوی صورت بهبود یافتند.
به گزارش ایرنا در سال گذشته بیش از 10 نفر در این شهرستان دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شدند که یکی از آنان جان خود را از دست داد.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد؛ در این شهرستان بیش از 11 تالار عروسی وجود دارد.
7510/3072**خبرنگار:محمد ادیب **انتشار دهنده: علیرضا فولادی
کد N1667063

وبگردی