آفتاب

برگزاری انتخابات زودهنگام در بلغارستان

برگزاری انتخابات زودهنگام در بلغارستان

شهروندام بلغارستان امروز –یک‌شنبه- برای حضور در انتخابات زودهنگام این کشور پای صندوق‌های رأی رفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، با استعفای «بویکو بوریسف» نخست‌وزیر و رهبر حزب شهروندان برای توسعه اروپایی بلغارستان ، مردم این کشور در یک انتخابات زودهنگام پای صندوق‌های رأی رفتند.

رأی‌گیری از ساعت هفت صبح امروز به وقت محلی آغاز و تا ساعت ۲۰ ادامه پیدا خواهد کرد.

بر اساس نظرسنجی‌ها حزب راست میانه «شهروندان برای توسعه اروپایی بلغارستان» (GERB) به رهبری بویکو بوریسوف نخست وزیر مستعفی و حزب سوسیالیست به رهبری «کورنلیا نینووا» با رقابت بسیار نزدیک هر یک قادر خواهند بود ۳۰ درصد آراء را کسب کنند. بقیه آراء میان احزاب کوچک‌تر تقسیم می‌شود.

بویکو بوریسوف نخست‌وزیر پیشین در ماه نوامبر گذشته و در پی انتخاب «رومن رادف» از حزب سوسیالیست به ریاست جمهوری، از مقام خود استعفا داد.

بر اساس نظرسنجی‌ها، انتخابات روز یکشنبه شکاف دیگری در پارلمان ایجاد می‌کند. مذاکرات ائتلاف مدتی است که آغاز شده است اما با شکاف جدید در پارلمان و نفوذ خارجی به ویژه نفوذ روسیه و ترکیه، امکان ائتلاف دشوارتر است.

تنش بین ترکیه و بلغارستان در جریان کارزار انتخاباتی افزایش یافته است. پلیس بلغارستان روز جمعه ملی‌گرایان بلغارستانی که مانع ورود ترک‌های بلغارستانی از ترکیه به بلغارستان برای رای دادن شده بودند را از نقطه مرزی پراکنده کرد.

 

کد N1667049

وبگردی