آفتاب

آیین تشییع پیکر زنده یاد غلامحسن اولاد شاعر معاصر در شیراز برگزار می شود

آیین تشییع پیکر زنده یاد غلامحسن اولاد شاعر معاصر در شیراز برگزار می شود

شیراز- ایرنا- روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد که آیین تشییع پیکر زنده یاد غلامحسن اولاد شاعر معاصر سه شنبه هشتم فروردین ماه جاری در شیراز برگزار می شود.

به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا، این آیین ساعت 9 صبح سه شنبه با حضور اصحاب فرهنگ، ادب، هنر و رسانه استان فارس از مقابل تالار حافظ در چهار راه حافظیه شیراز آغاز می شود.
‎ پیکر این شاعر فقید در دارالرحمه شیراز در جوار مزار فرهنگوران فقید فارس همچون جمشید صداقت کیش، محمد مهدی مدرسی، جهانشاه سی سختی و رحیم فتحعلی زاده به خاک سپرده می‌شود.
انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس، انجمن اهل قلم استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و خانواده زنده یاد غلامحسن اولاد از مردم و اهالی فرهنگ و ادب شیراز برای حضور در این مراسم دعوت کرده اند.
زنده یاد اولاد متولد 1329 و بازنشسته اداره دادگستری بود اما همه او را به نام شاعری بلندآوازه می شناختند.
زنده یاد غلامحسن اولاد شاعر پیشکسوت شیراز که سال ها با عارضه ای خونی دست و پنجه نرم می کرد ظهر شنبه پنجم فروردین ماه به دلیل این بیماری و از کارافتادگی کبد به دیار باقی شتافت.
«باغ آتش»، «بهار و تکه‌ مهتاب»، «تریشه‌های غزل»، «کنار خوشه گندم»، «تو سرو هم که نباشی بلندبالایی»، «در باغ خسته بعدازظهر»، «عاشقانه‌هایم را هیچ‌کس نمی‌خواند»، «از خودت ای حوصله سر رفته‌ای» و «صحرای بایزدی» آثار چاپ شده این شاعر هستند.
2 اثر ادبی دیگر این شاعر فقید با عنوان های «و من سیاه‌مشق سفیدی دارم» و «چیزی شبیه مرگ مولف» نیز بزودی راهی بازار نشر می شود.
6113/ 2027
تنظیم خبر: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
کد N1667019

وبگردی