آفتاب
جهان علم در سالی که گذشت؛

۳۶۵ روز اکتشافات علمی را با ما ورق بزنید/ سال کشف مواد جدید

۳۶۵ روز اکتشافات علمی را با ما ورق بزنید/ سال کشف مواد جدید

دنیای علم طی ۳۶۵ روز گذشته، هر روز اتفاق تازه ای را تجربه کرد. اتفاقاتی در حوزه های مختلف که هرکدام به طریقی روی بخشی از زندگی انسان تاثیر گذاشته اند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، ساخت ابرماده، مشاهده فعالیت پس از مرگ انسان و غیره در سال گذشته را هیچ کس پیش بینی نمی کرد. برخی از رویدادهایی مانند پاک شدن بدن ۵بیمار از ویروس ایدز به سختی قابل باور است. برخی دیگر مانند پرورش جنین در آزمایشگاه مدت هاست که تحت مطالعه است و رویدادهایی مانند کشف قدیمی ترین نشانه حیات و ساخت ابرجامد حتی جامعه علمی را نیز شگفت زده کرد. هرچند این رویدادها منجر به کشف برخی از از راز و رمزهای حیات در کره خاکی شدند، اما تقلا و تلاش انسان برای بیشتر دانستن همچنان ادامه خواهد شد. به هرحال آنچه در زیر می خوانید گوشه ای از رویدادهایی است که طی سال گذشته رقم خورد:

ساخت کریستال زمان در آزمایشگاه

در سال گذشته بالاخره محققان توانستند «کریستال زمان» تولید کنند. کریستال‌های معمولی ساختار اتمی دارند که در فضا تکرار می شود مانند الماس و یاقوت. اما آنها بدون تحرک هستند زیرا در هسته آنها توازن وجود دارد. این درحالی است که کریستال زمان مانند ژله لرزان است. به همین دلیل توازن و شکل ثابتی ندارند.

کد N1666839

وبگردی