آفتاب

تعطیلی سه هزار و ۴۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی

تعطیلی سه هزار و ۴۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: بازرسان بهداشت محیط در کشور از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا امروز، بیش از ۹۴۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی را انجام دادند.

به گزارش ایلنا، رضا غلامی افزود: ۶۹۴ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، ۱۸۲ هزار مورد بازرسی از اماکن عمومی حساس مانند هتل ها، مراکز اقامتی، آرایشگاه ها و نظایر آن، ۲۳ هزار مورد بازرسی از اماکن بین راهی، ۴۰ هزار مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و ۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه قلیان، بخشی از خدمات انجام شده ازرسان بهداشت محیط طی مدت یاد شده است.

وی تصریح کرد: در طول این مدت در کشور، یک هزار و ۳۸۹ تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط کشف و معدوم سازی شد که با کشف این مقدار مواد غذایی غیر قابل استفاده، توانستیم سلامت بسیاری از مردم را حفظ کنیم.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا کنون، ۵۴۲ هزار مورد کلر سنجی، ۵۳ هزار مورد نمونه برداری میکروبی از آب، ۲۸ هزار مورد نمونه برداری از مواد غذایی و ۲۲ هزار مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی انجام شده است.

غلامی با اشاره به معرفی ۱۰ هزار و ۸۹۹ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در کشور از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا کنون، گفت: در مجموع در طول این مدت، سه هزار و ۴۱ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی به دلیل تخلفات بهداشتی، تعطیل شدند.

کد N1666634

وبگردی