آفتاب

ترافیک سنگین و تداوم بارش برف در گردنه های جاده هراز

ترافیک سنگین و تداوم بارش برف در گردنه های جاده هراز

ساری - ایرنا – رییس اداره راه و شهرسازی بخش لاریجان شهرستان آمل از تداوم بارش های پراکنده برف در گردنه های جاده هراز تا عصر شنبه خبر داد و گفت که ترافیک هم در این مسیر سنگین است .

یوسف جغتا عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح آخرین وضعیت تردد در جاده هراز گفت : بارش خفیف برف از ابتدای روستای ' شنگلده ' در کیلومتر 55 جاده هراز تا بعد از آستانه امامزاده هاشم (ع) در کیلومتر 105 ادامه دارد.
وی افزود : به علت پایان مرحله نخست سفرهای نوروزی و بازگشت مسافران به مقصدهای خود ، حجم تردد در جاده هراز اکنون در مسیر آمل به تهران و تهران به آمل سنگین است.
رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان گفت : 30 نفر از نیروهای راهداری با چهار دستگاه نمک پاش ، سه دستگاه لودر و سه دستگاه گردیدر برای پاکسازی برف از سطح جاده حضور دارند.
جغتا درعین حال از مسافران خواست تا ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری ، در صورت سفر با همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس های گرم و آذوقه، نسبت به سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان داشته و با پلیس و نیروهای راهدار مستقر در طول جاده هراز همکاری کنند.
وی اضافه کرد : راهداران اداره راه وشهرسازی لاریجان در سه روز گذشته به علت بارش شدید برف و بسته شدن جاده هراز در روز جمعه، به بیش از 200 دستگاه خودروی گرفتار در برف امدادرسانی کردند.
رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان گفت : شهروندان می توانند آخرین وضعیت جاده های کشور را از شماره تلفن 141 جویا شده و یا از طریق تصاویر دریافتی دوربین های نظارت تصویری سامانه مرکز مدیریت راه نیز مشاهده کنند.
حدود 110 کیلومتر از مسیر جاده ارتباطی هراز از آمل به تهران در حوزه استحفاظی مازندران واقع است.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
کد N1666595

وبگردی