آفتاب

بازگشت زمستان به چهارمحال و بختیاری/امداد رسانی به ۱۰۰۰ خودرو

بازگشت زمستان به چهارمحال و بختیاری/امداد رسانی به ۱۰۰۰ خودرو

شهرکرد- بارش سنگین برف در چهارمحال و بختیاری از طرفی چهره زمستانی به این استان بخشید و از طرفی موجب مسدود شدن راه های روستایی و جاده ها و ایجاد مشکلات ترددی برای مسافران این استان شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها:ورود یک سامانه بارشی از روز پنج شنبه به استان چهارمحال و بختیاری موجب بارش برف و باران در این استان شد که بارش برف سنگین از شامگاه جمعه در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

بارش برف تا بامداد امروز شنبه در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داشت که بارش برف در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری موجب مسدود شده راه های ارتباطی روستاهای این شهرستان شده است.

بارش برف در محور بروجن - لردگان هم موجب تداخل در تردد و ترافیک سنگین در این جاده شد که مسافران این منطقه ساعت ها در این جاده در انتظار بازگشایی جاده بودند.

لغزندگی جاده باعث انحراف تعداد زیادی خودرو و گیر کردن آنها در برف شده بود.

راه ارتباطی بیش از ۳۰ روستای شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری مسدود شده استفرماندار کوهرنگ در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: برف راه ارتباطی بیش از ۳۰ روستای شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری مسدود کرده است.

مرتضی زمانپور عنوان کرد: ۱۵ روستای دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ در محاصره کامل برف هستند و راهداران در حال بازگشایی جاده اصلی ورودی این دهستان هستند.

وی عنوان کرد: بسیاری از مسافران شهرستان کوهرنگ به خاطر نداشتن زنجیر چرخ دچار مشکل شده بودند که با کمک نیرو های امدادی هلال احمر اسکان داده شدن اند.

فرماندار کوهرنگ ادامه داد: هم اکنون تردد در گردنه های این شهرستان از جمله چری، عسلکشان، شاه منصوری بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از یک هزار خودرو در این محور امداد رسانی شدمدیر جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نیروهای امدادی هلال احمر بروجن در محور ترددی بروجن - لردگان شب پرکاری را سپری کردند.

آرش شیروانی تاکید کرد: بارش برف در این محور موجب ایجاد ترافیک سنگین شده بود و امکان تردد برای بسیاری از خودروها در این محور وجود نداشت.

وی عنوان کرد: جاده بروجن - لردگان یکی از مهمترین راه های ارتباطی استان اصفهان با استان خوزستان است که مسافران بسیاری از این محور عبور می کنند.

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از یک هزار خودرو در این محور امداد رسانی شد.

ارتفاع برف در کوهرنگ به بالای ۳۰ سانتی متر رسید

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: ارتفاع برف در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری به ۱۰ سانتی متر رسیده است.

شاهرخ پارسا عنوان کرد: بیشترین بارش برف در جنوب استان و در شهرستان کوهرنگ گزارش شده است.

جاده بروجن - لردگان

وی ادامه داد: بارش برف در ارتفاعات کوهرنگ به بالای ۳۰ سانتی متر رسیده است.

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به پیش بینی هوا، بیان کرد: بررسی نقشه های پیش یابی عددی بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت فردا در استان به شکل رگبارورعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید، بارش برف در ارتفاعات و در مناطق مستعد تگرگ است.

وی عنوان کرد: شدت بارش ها برای امشب و در نیمه غربی و بخش هایی از جنوب غرب استان پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طی ساعات های از امروز باد و گرد و خاک سبب کاهش دید و کیفیت هوا می شود.

کد N1666472

وبگردی