آفتاب

رشد سه برابری اهدای عضو در استان بوشهر

رشد سه برابری اهدای عضو در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در سال 95، اعضای بدن 12 تن از افرادی که در این استان دچار مرگ مغزی شدند به بیماران نیازمند پیوند اهدا شد که در مقایسه با سال 94 رشد سه برابری داشته است.

به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا باقری روزشنبه درمراسم یادبود مرحومه 'ناهید غلامی' که به علت مرگ مغزی اعضای بدنش اهدا شد، افزود: با اهدای اعضای بدن این شمار مرگ مغزی در استان بوشهر 36 بیمار نیازمند پیوند اعضا زندگی دوباره خود را باز یافتند.
وی با تجلیل از اقدام بزرگ خانواده مرحومه غلامی اضافه کرد: هم اکنون علاوه بر بیماران کبدی و قلبی، 500 بیمار کلیوی در استان بوشهر متقاضی دریافت کلیه هستند.
باقری، از خانواده هایی که عزیزان آنها دچار مرگ مغزی می شوند خواست با اهدای عضو ضمن ترویج این سنت حسنه و نجات بیماران نیازمند، آرامش را به روح فرزندان خود هدیه کنند.
امام جمعه کنگان گفت: اقدام ارزشمند و سترگ خانواده غلامی در اهدای اعضای بدن فرزندشان از مصادیق آیه شریفه قرآن است.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: اهدای عضو سنت حسنه ای است که نهادینه شدن آن در جامعه می تواند به بیماران در معرض خطر مرگ، حیات دوباره ای بخشد.
در این آیین لوح تقدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به خانواده مرحومه ناهید غلامی تقدیم شد.
مرحومه غلامی از شهروندان کنگانی در واپسین روزهای سال گذشته دچار مرگ مغزی شد که خانواده اش بخشی از اعضای فرزند خود را به بیماران نیازمند پیوند هدیه کردند.
مرحومه 'ناهید غلامی' اولین اهدا کننده عضو در شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهر است.
7208/6043** خبرنگار: ابوذر حسین پور** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1666337

وبگردی