آفتاب
مهر از آذربایجان شرقی گزارش می‌دهد؛

ثبت نام ۵۲۰۰ کاندیدا در انتخابات شورا/ اخراجی‌ها هم آمدند!

ثبت نام ۵۲۰۰ کاندیدا در انتخابات شورا/ اخراجی‌ها هم آمدند!

تبریز – ثبت نام بیش از ۵۲۰۰ کاندیدا برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در آذربایجان شرقی طی پنج روز اول نام نویسی رکورد جدیدی در این زمینه در استان به ثبت رسانده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها؛ ثبت نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از صبح دوشنبه ۳۰ اسفند در سراسر کشور آغاز شده و تا روز ششم فروردین در تمامی فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر کشور انجام می‌شود.

تنور انتخابات شورای شهر و روستا در آذربایجان شرقی داغ شده و تا پایان روز پنجم بیش از ۵۲۰۰ نفر کاندیدا در شهرها و بخش های مختلف استان ثبت نام کرده اند.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار می شود.

ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در ۶۵ فرمانداری و بخشداری آذربایجان شرقی انجام می شود.

انتخابات شوراهای اسلامی در یک هزار و ۹۷۳ روستا و ۶۲ شهر آذربایجان شرقی برگزار می شود.

اخراجی‌های شورای شهر تبریز هم ثبت نام کردند

یکی از حواشی روز پنجم ثبت نام اعضای معزول و اخراجی شورای شهر تبریز در دوره چهارم بود، اکرم حضرتی و احتشام حاجی پور دو عضو معزول شورای شهر تبریز به فرمانداری تبریز آمدند و برای دوره جدید انتخابات ثبت نام کردند.

سعید حاجی زاده رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز در دوره فعلی نیز به فرمانداری تبریز آمد و ثبت نام کرد.

احد محمودی فعال کارگری استان نیز در روز پنجم ثبت نام باحضور در فرمانداری تبریز ثبت نام کرد.

خاماچی‌ها خانوادگی آمدند

یکی دیگر از حواشی روز پنجم حضور خانوادگی خاماچی‌ها برای ثبت نام بود، بهروز خاماچی عضو فعلی شورا به همراه پسرش بابک خاماچی آمد و هر دو نفر در انتخابات ثبت نام کردند.

جمال خاماچی پدر المیرا خاماچی عضو معزول شورای شهر تبریز نیز در انتخابات این دوره شورای شهر تبریز ثبت نام کرد تا تعداد خاماچی ها در بین کاندیداها سه نفر شود.

از حاشیه های مهم روز پنجم ثبت نام در فرمانداری تبریز می توان به حضور کم تعداد داوطلبان نسبت به روزهای گذشته اشاره کرد.

حضور داوطلبان به همراه هیئت های همراه نیز به یکی از حواشی اصلی این روزها تبدیل شده است. برخی از داوطلبان با خیل عظیمی از همراهان خود در محل ستاد انتخابات حاض می شوند و کار را برای خبرنگاران و عکاسان سخت می کنند.

تبلیغات در فضای مجازی رونق گرفته است

تبلیغات در فضای مجازی و به خصوص شبکه پیام رسان تلگرام رونق گرفته است و بسیاری از کاندیداها از هم اکنون کانال ها و گروه های تبلیغاتی خود را تشکیل داده اند.

این تخلف آشکار درحالی است که رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر مستقر در ستاد انتخابات استان به رصد تخلفات مجازی کاندیداها اشاره کرد و گفت: کاندیداها از تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی اجتناب کنند و با متخلفان برخورد می شود.

سعید شبستری ادامه داد: تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت انجام می شود.

ثبت نام ۳۲۱ نفر در انتخابات شورای شهر تبریز

فرماندار کلانشهر تبریز از ثبت نام ۳۲۱ نفر در انتخابات شورای شهر تبریز خبر داد و به خبرنگار مهر افزود: در مجموع پنج روز ۳۲۱ نفر در انتخابات شورای شهر از حوزه انتخابیه تبریز، سردرود، خسروشهر و باسمنج ثبت نام کرده اند.

رحیم شهرتی فر با تاکید بر اینکه ثبت نام تا ششم فروردین ادامه دارد، ادامه داد: از مجموع ثبت نامی ها ۲۷۷ مرد و ۴۴ زن هستند.

وی سپس افزود: در روز پنجم نیز در شهر تبریز ۴۵ نفر، ۴۰ مرد و ۵ زن ثبت نام کردند.

شهرتی فر اظهار داشت: در روز پنجم ثبت نام از سردرود یک نفر، از خسروشاه یک نفر و از روستاهای بخش مرکزی ۳۱ نفر نام نویسی کردند.

فرماندار کلانشهر تبریز همچنین گفت: ثبت نام از داوطلبان از ساعت ۸ تا ۱۶ در ستاد انتخابات استان در فرمانداری تبریز انجام می شود.

وی گفت: ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۳۰ اسفندماه ۹۵ آغاز شده و تا ۶ فروردین ادامه دارد.

شهرتی فر با بیان اینکه نامزدها کار نام نویسی را به روز آخر موکول نکنند گفت: حتما باید همه مدارک لازم شامل اصل شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت، مدرک تحصیلی، استعفانامه، عکس و کپی مدارک را همراه خود داشته باشند.

وی گفت: مهلت ثبت نام تمدید نمی‌شود ولی ممکن است در روز آخر بر تعداد ساعات نام نویسی بیفزاییم.

ثبت نام ۵۲۷۵ نفر از استان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از ثبت نام پنج هزار و ۲۷۵ نفر از استان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: در روز پنجم ۱۳۲۰ نفر ثبت نام کردند.

سعید شبستری خیابانی با تاکید بر اینکه از مجموع یک هزار و ۳۲۰ نفر ثبت نامی در روز پنجم ۲۰۰ نفر در حوزه شهری بودند، افزود: همچنین در روز پنجم یک هزار و ۱۲۰ نفر برای انتخابات شورای روستاها ثبت نام کردند.

وی با اشاره به استقبال داوطلبان برای رقابت در عرصه پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در استان ادامه داد: نام نویسی از داوطلبان تا پایان وقت اداری روز ششم فروردین ادامه دارد.

گفتنی است تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی تبریز در دوره چهارم ۲۱ نفر بود که در دوره پنجم این تعداد به ۱۳ نفر کاهش خواهد یافت، همین موضوع باعث حساسیت زیاد انتخابات امسال شده است.

کد N1666311

وبگردی