آفتاب
نماینده سقز و بانه در مجلس:

سفر دوم رییس جمهوری به کردستان بیانگر اهمیت استان برای دولت است

سفر دوم رییس جمهوری به کردستان بیانگر اهمیت استان برای دولت است

سنندج- ایرنا- نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، سفر رئیس جمهوری به کردستان را خوشبینانه توصیف کرد و گفت: دکتر روحانی سه استان از جمله کردستان را برای سفر انتخاب کرده است که بیانگر اهمیت کردستان برای دولت است.

محسن بیگلری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: من این سفر را به فال نیک می گیریم و انتظار دارم رئیس جمهوری با دست پر به کردستان سفر کند.
به گفته وی سفر قبلی رئیس جمهوری به کردستان دستاوردهای مهمی داشت و امیدواریم دکتر روحانی در این سفر نیز به اشتغال و معیشت مردم کردستان که یکی از اساسی ترین مشکلات استان است توجه ویژه ای داشته باشد.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید همواره به استان کردستان توجه خاص داشته است و برای توسعه و عمران استان تلاش ها و اقدامات خوبی انجام شده تصریح کرد: با توجه به مشکلات زیاد و محرومیت این استان نیاز به تلاش بیشتری است و این اقدامات کافی نیست.
وی افزود: سفر رئیس جهموری به کردستان جای تقدیر دارد چرا که دکتر روحانی به کمترین استانی 2 بار سفر کرده است.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی به همراهان رئیس جمهوری در این سفر اشاره کرد و خاطر نشان کرد: همراهان رئیس جمهوری وزرا تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نفت است که هر کدام از این ورزاء در سفر به کردستان تاثیر گذار خواهند بود.
وی تاکید کرد: با توجه به نام گذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، از رئیس جهموری انتظار دارم برای افزایش تولید و اشتغال در کردستان برنامه ریزی مناسبی انجام شود چرا که آمار بیکاری در کردستان بیداد می کند.
وی گفت: اشتغال و معیشت دو مشکل بزرگ مردم کردستان است که انتظار داریم رئیس جمهوری به این 2 مشکل عمده مردم کردستان توجه ویژه داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم آمار بیکاری که در کردستان اعلام می شود واقعی نیست و ضروری است رئیس جمهوری در سفر خود به کردستان به این مهم توجه داشته باشد و زمینه ایجاد اشتغال جوانان این استان محروم را فراهم کند.
بیگلری به بیانیه شماره سه اقوام و مذاهب رییس جمهوری در دوران انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از وعده های انتخاباتی رئیس جمهوری استفاده از ظرفیت کردستانی ها در پست های مهم کشوری بود که در این زمینه اقداماتی انجام شده و انتظار داریم در چند ماه باقی مانده از دوره ریاست جمهوری ، از ظرفیت کردستانی‌ها در بدنه دولت بیشتر بهره گیری شود.
وی تاکید کرد: انتظار داریم دولت تدبیر و امید با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و بویژه سرمایه گذاری بخش دولتی، اقدامات جدی تری انجام دهد.
به گفته بیگلری در سقز و بانه اقدامات بسیار خوبی در زمینه سرمایه گذاری انجام شده که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد که سد عباس آباد، بیمارستان 96 تختخوابی بانه ، سد چراغ ویس و چند پرورژه دیگر از جمله این طرح ها هستند.
شهرستان بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/1904
خبرنگار: زینب طلائی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1666103

وبگردی