آفتاب

امام جمعه مشهد: حضور مردم در عرصه سیاسی به هیچ جریانی تعلق ندارد

امام جمعه مشهد: حضور مردم در عرصه سیاسی به هیچ جریانی تعلق ندارد

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری حضور مردم در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی سال گذشته به هیچ جریان، گروه و حزب سیاسی وابسته نبوده است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: رهنمودهای رهبری همچون سالهای گذشته راهبرد سازنده ای در جهت تداوم انقلاب اسلامی داشت و مردم مشهد توانستند از آن حداکثر بهره برداری را داشته باشند.
وی در ادامه همچنین گفت: بلاتکیلفی و سردرگمی برای انسان تکلیف گرا در زندگی اجتماعی و سیاسی یک آسیب جدی به حساب می آید. انتخاب مسیر صحیح و تبعیت از ولی از مهمترین موضوعاتی است که باید مد نظر افراد تکلیف گرا قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در شرایط فعلی رهبری بصیر در جامعه ایرانی حضور دارند . باید شکرگذار این نعمت بود زیرا ایشان با رهنمودهای خود راهبرد پویایی جامعه و جریان صحیح انقلاب اسلامی را مشخص می کنند.
وی ادامه داد: نعمت ولایت در دوران بی امامی و بی صاحبی بزرگترین نعمت به حساب می آید. بر همین اساس باید از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
آیت الله علم الهدی گفت: همه مردم با هر اختلاف سلیقه ای در عرصه های مختلف کشور مشارکت داشته اند. معنای این حضور آن است که مردم در عشق به خدا، عشق به اهل بیت(ع) و عشق به پیغمبر(ص) یکی هستند.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظام در کره زمین است که مردم به آن وابسته و نظام به مردم آن وابسته است. دشمنان نظام اسلامی نیز دریافته اند باید بین مردم و نظام اسلامی تفرقه بیاندازند و در این مسیر تلاشهای بسیار زیادی را انجام داده اند.
امام جمعه مشهد ادامه داد: راه اندازی جریان لائیک در کشور از جمله اهدافی است که توسط دشمنان نظام اسلامی دنبال می شود. یک عده فرصت یاب و قدرت یاب نیز در داخل کشور این تفکر را دنبال و تلاش می کنند از این مسیر به نظام اسلامی ضربه بزنند.
وی گفت: بر همین اساس آنها ناهنجاریها و بی بندو باریها را گشترش می دهند هرچند که نمی توانند در مقابل خیل عظیم میلیونی علاقه مند به اسلام مقاومت کنند و به نتیجه اهداف خود برسند.
آیت الله علم الهدی همچنین دشمن شناسی را در شرایط فعلی یک موضوع بسیار مهم و اساسی توصیف و بیان کرد: باید شیطان شناسی به صورت کامل انجام شود تا شیطان نتواند تسلطی بر انسان بدست آورد.
وی افزود: انسانهایی که در مقابل شیطان تواضع می کنند باعث می شوند شیطان قلاده خود را برگردن آنها بیفکند. آنگاه شیطان در هر مسیری که می خواهد آنها را می برد و چنین افرادی به اعمال شیطانی تن می دهند.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
کد N1666094

وبگردی