آفتاب

در شورای شهر نباید کار سیاسی شود/ تخلفات را به قوه‌قضاییه ارسال کردیم

در شورای شهر نباید کار سیاسی شود/ تخلفات را به قوه‌قضاییه ارسال کردیم

سخنگوی فعلی شورای شهر تهران گفت: احزاب نباید در انتخابات شوراها به شکل مشخص وارد شوند، زیرا مدیریت شهری باید به دور از سیاست باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا تقی پور؛ سخنگوی فعلی شورای شهر تهران که برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها در فرمانداری تهران حاضر شده بود در جمع خبرنگاران گفت: دوره قبل به صورت مستقل شرکت کردم و بعد از ثبت نام آمدند و مرا در لیست قرار دادند. احتمال می‌دهم که دوباره پیشنهاد خواهند داد، ولی هنوز هیچ صحبتی با من نشده است. 

او ادامه داد: در انتخابات شوراها احزاب نباید به شکل مشخص وارد شوند، زیرا مدیریت شهری باید به دور از سیاست باشد، بنابراین عقیده ندارم که احزاب بتوانند خط‌کشی داشته باشند.

تقی پور با اشاره به برنامه‌های انتخاباتی خود افزود: ما می‌دانیم به چه موضوعاتی باید بپردازیم مانند حمل و نقل که یکی از مشکلات اصلی تهران محسوب می‌شود و همچنین محیط زیست و آلودگی هوا که باید این مسائل در تهران حل شوند.

او خاطرنشان کرد: محیط زیست پاک و زمین پاک باید در اولویت برنامه‌های شورای شهر پنجم قرار داشته باشد. همچنین در این دوره تلاش‌هایی برای اشتغال انجام شد و این موضوع را در کانون توجه قرار دادیم.

عضو شورای شهر  تهران با اشاره به ظرفیت‌های تهران خاطرنشان کرد: تهران ظرفیت‌های زیادی دارد و یکی از شعارهای انتخاباتی پیشین من شهر هوشمند بود. این موضوع نیاز به زیرساخت‌هایی دارد. متاسفانه به دلیل کمبودها نتوانستیم این موضوع را در شورای چهارم مطرح کنیم. البته امروز می‌بینیم که از این ظرفیت برای تاکسی‌های شهری استفاده شده است.

وزیر پیشین ارتباطات با بیان اینکه در شورای شهر نباید کار سیاسی شود، گفت: بزرگترین آفت شورای شهر رویکرد سیاسی است. در دوره اول شورا برخی جریانات سیاسی را دیدم و در شورای چهارم هم برخی تلاش کردند که رفتارهای سیاسی مانند دوره اول داشته باشند. شورای شهر باید به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی باشد. خوشبختانه افرادی که یک بخشی از اکثریت آرا را در دست داشتند با رفتارهای عقلایی خود این رفتارها را کنترل کردند.

تقی پور در پایان با اشاره به اینکه بعد نظارتی در شورای چهارم بهتر شد، گفت: در کل فعالیت شوراها یک عمر شانزده ساله دارد و ما با خلاءهایی در قانون روبه رو هستیم، مانند بحث دیوان محاسبات که نداریم. این مشکلات در صحن شورا خوانده می‌شود و پس از آن مقامات قضایی باید به این موضوع ورود کنند، ما تخلفات کوچک و اداری که به قوه قضاییه ارسال کردیم، تعداد آنها کم هم نبود.

کد N1666031

وبگردی