آفتاب
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

جذب کالا و بازاریابی مهمترین برنامه های اجرایی در بندر چابهار است

جذب کالا و بازاریابی مهمترین برنامه های اجرایی در بندر چابهار است

چابهار - ایرنا - مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: جذب کالا و بازاریابی از مهمترین اقدامات اجرایی سال 96 در بندر چابهار برای رسیدن به اهداف و جایگاه تعیین شده است.

محمد سعیدنژاد روز جمعه در حاشیه بازدید از بندر چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار واقع در سواحل مکران یکی از مناطق راهبردی جهان است که می تواند موجب توسعه سیستان و بلوچستان و ایران اسلامی شود.
وی افزود: چابهار به عنوان نگین توسعه شرق کشور است و پس از تکمیل طرح توسعه بندر شهید بهشتی نقش مهمی در توسعه روابط کشورها با ایران خواهد داشت.
وی ادامه داد: مرحله نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار آماده افتتاح است و به عنوان نخستین گام توسعه شرق کشور بزودی به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: برای تکمیل مرحله نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی تجهیزات استاندارد روز دنیا سال گذشته وارد چابهار شده است و در آینده نیز سایر تجهیزات خریداری و نصب خواهد شد.
سعیدنژاد با بیان اینکه چابهار در زمینه استقرار صنایع مختلف نظیر پتروشیمی، فولاد و غیره ظرفیت های بالایی دارد، خاطرنشان کرد: بندر شهید بهشتی می تواند برای جابجایی کالا نقش مهمی را ایفا کند.
شهرستان چابهار با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد *تنظیم کننده: محدثه حیدری گرجی* انتشاردهنده: علی شریفی
کد N1666002

وبگردی