آفتاب

توصیه کرباسچی به قوای سه‌گانه برای رونق تولید و اشتغال /سرمایه‌گذار باید امنیت اقتصادی داشته باشد

توصیه کرباسچی به قوای سه‌گانه برای رونق تولید و اشتغال /سرمایه‌گذار باید امنیت اقتصادی داشته باشد

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: از آنجا که توان سرمایه‌گذاری داخلی به اندازه لازم و کافی وجود ندارد بنابراین باید زمینه برای سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کنیم تا منتهی به رونق تولید و افزایش اشتغال شود.

غلامحسین کرباسچی در گفتگو با خبرآنلاین درباره نامگذاری سال 96 تحت عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال" از سوی رهبری معظم، گفت: همانطور که بیان شد کلیات این مسئله مورد توافق همه و خواست ملی است ولی باید دید راه رسیدن به تولید و اشتغال چه طور تعریف می شود.

وی افزود: باید مسئولان و کسانی که موظف به این کار شدند بتوانند به وحدت در تصمیم گیری برای ایجاد رونق تولید و افزایش اشتغال دست پیدا کنند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی یادآور شد: ما با جمعیت 80 میلیونی و جمعیت یک میلیون و دویست هزار نفری که هر سال وارد بازار کار می شوند نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در کشور برای افزایش تولید و افزایش اشتغال داریم لذا همه مسئولان کشور به ویژه قوای سه گانه باید کمک کنند تا رونق سرمایه گذاری در کشور انشاءالله بیش از پیش باشد تا به اهدافی که در پیام نوروزی بیان می شد، جامه عمل پوشانده شود.

وی افزود: قدرت سرمایه گذاری داخلی به آن حد نیست که بتوانیم تمام نیازهای اشتغال کشور و نیازهای تولید کشور را کامل برآورده کند، حتما نیاز است به کمک مجلس، قوه قضائیه و دولت زمینه امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاری به گونه ای فراهم شود که بتوان از بازارهای بین المللی برای سرمایه گذاری در داخل کشور و افزایش تولید و رونق اشتغال استفاده کرد.

کرباسچی سرمایه گذاری را ابزار افزایش تولید و اشتغال خواند و گفت: این مهمترین مسئله است که گاهی دچار اختلاف نظرهایی می شود اما باید همه به آن توجه کنند. از آنجا که توان سرمایه گذاری داخلی به اندازه لازم و کافی وجود ندارد بنابراین باید زمینه برای سرمایه گذاری خارجی را فراهم کنیم تا منتهی به رونق تولید و افزایش اشتغال شود.

29214

کد N1664863

وبگردی