آفتاب

بهار سرآغاز تحولی لطیف در همه موجوادت - آیت الله سجادی **

بهار سرآغاز تحولی لطیف در همه موجوادت - آیت الله سجادی **

بهار آغاز نوروزی زیبا در پهنه زمین و تحولی لطیف برای همه موجودات جمادی، نباتی، حیوانی و انسانی و جلوه شکوفه های بهاری است و خوشا به حال کسی که خود را مانند همه موجودات در معرض نفس الرحمان حضرت رب العالمین قرار دهد.

پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) می فرمایند: 'اغتنموا برد الربیع' یعنی خنکی بهار را غنیمت شمارید و قدر آن را بدانید.
مولوی در مثنویی می سراید: گفت پیامبر زسرمای بهار تن مپوشانید یاران زینهار، زانک با جان شما آن می کند کآن بهاران با درختان می کند.
بهار آغاز نوروزی زیبا در پهنه روی زمین و تحولی لطیف در همه موجوادت جمادی، نباتی، حیوانی و انسانی است، بهار جلوه شکوفه های بهاری بر درختان که با وزش نسیم بهاری حرکت های موزونی را به نمایش گذاشته و پرندگان به هوش و نیوش مشغول و آواز خوش بلبلان فضا را پر از شور و سرور می نماید.
حافظ شیرازی نیز می سراید: بلبل از فیض گل آموخت سخن؛ ور نبود این همه قول و غزل تعبیه در منقارش.
خوشا به حال کسی که خود را مانند همه موجودات در معرض نفس الرحمان حضرت رب العالمین قرار دهد و از انفاس قدسی اولیاء حق به زندگی انسانی و خدایی خود واصل شود و با تمام وجود بخواند یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ.
همان حالی که پیامبر اعظم (ص) در وصف حال اویس قرنی فرمود: بوی خداوند از طرف یمن به مشام می رسد. مولوی همچنین می سراید: بوی جانی سوی جانم می رسد بوی یار مهربانم می رسد.
همه دعا کنیم خداوندا و ای مهربانا، بهاری تر ز بهاران و یادگار پیامبران حضرت امام مهدی عج را به فریادمان برسان و از ظلمات زمان و مکان و دوران ما را نجات بده.
*آیت الله سید محمد سجادی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم
7401/ تنظیم کننده- بهمن اطمینان** انتشار دهنده : سیدسعیدحسینی
کد N1664627

وبگردی