آفتاب
در اجرای تالار وحدت

بغض علیرضا قربانی در فقدان افشین یداللهی شکست

بغض علیرضا قربانی در فقدان افشین یداللهی شکست

کنسرت علیرضا قربانی که شامگاه شنبه ۲۸ اسفندماه در تالار وحدت برگزار شد، در فقدان افشین یداللهی حال و هوای دیگری داشت و بغض قربانی بر صحنه تالار وحدت شکست.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قربانی خواننده شناخته شده و مطرح موسیقی ایران شامگاه شنبه ۲۸ اسفندماه اولین شب از آخرین کنسرت خود را در تالار وحدت برگزار کرد. این کنسرت با اجرای قطعه «پرده نشین» آغاز شد و در ادامه قطعات «آخرین جرعه جام»، «راز» و «یار تو هستم» توسط علیرضا قربانی و گروه نوازندگان این کنسرت اجرا شد.

سپس قربانی ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به حاضران در تالار وحدت، از همه خواست تا یک دقیقه سکوت کنند.

وی بعد از این سکوت، اظهار کرد: متأسفانه در چند روز اخیر اخبار ناگواری شنیدیم و متأثر شدیم و هم اینک نیز اجرای مان همراه با بغض است. دیروز در همین مکان تالار وحدت مراسم وداع و تشییع دکتر افشین یداللهی بود. قالب دوستان افشین یداللهی حالشان بد است. این اتفاق قابل پیش بینی نبود بسیار ناباورانه بود.

قربانی ادامه داد: یکشنبه شب گذشته هم علی معلم در کنسرت مهمان ما بود و بعد از کنسرت همدیگر را در آغوش گرفتیم و قرار شد یک صبحانه صمیمانه را با هم داشته باشیم. متأسفانه فردای آن روز ایشان فوت کرد. آخرین پیامکی که من از علی معلم دارم مربوط به ساعت ۱۲:۰۶ همان روزی است که چشم از جهان فروبست.

این خواننده مطرح موسیقی ایران یادآور شد: در غم از دست دادن علی معلم بودیم که افشین یداللهی را از دست دادیم. متأثرم که بگویم افشین یداللهی قرار بود امشب مهمان ما باشد. در بهمن ماه که کنسرت داشتیم و افشین یداللهی نیز حضور داشت، از حاضران خواستم تا او را تشویق کنند ولی امشب قسمت نبود که افشین یداللهی در بین ما باشد. زندگی اینگونه است و مصداق این شعر از خیام است که «ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود/ نی نام زما و نی نشان خواهد بود/ زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل/ زین پس چون نباشیم همان خواهد بود».

وی با اشاره به اینکه قطعه «یار تو هستم» از سروده های زنده یاد افشین یداللهی بود، تأکید کرد: خوشا به حال افشین یداللهی که خیلی از مردم با اشعار او خاطرات خوبی دارند. این علاقه را می شد از حضور خیل گسترده ای از مردم و علاقه مندان افشین یداللهی در مراسم تشییع پیکرش دید.

بعد از این سخنان، قطعات «دوستت دارم»، «ساز و آواز بداهه» و «عاشقی» اجرا شد.

در بخش دوم کنسرت علیرضا قربانی نیز به ترتیب قطعات «دریای بی پایان»، «ای باران»، «نگاه»، «پروانه ای در باد»، «شب دهم»، «صبح آزادی» و «ارغوان» اجرا شدند.

پس از آن با روشن کردن شمع هایی بر روی آوانسن تالار وحدت، صدای زنده یاد افشین یداللهی در حال خوانش ترانه «من عاشق چشمت شدم» پخش شد و سپس گروه این قطعه را اجرا کرد.

بعد از خواندن چند بیت ابتدایی این ترانه، بغض علیرضا قربانی بر صحنه تالار وحدت شکست و اجرای قطعه «من عاشق چشمت شدم» قطع شد. این اتفاق حال و هوای خاصی را در تالار وحدت ایجاد کرد. حاضران در این کنسرت بی وقفه علیرضا قربانی را تشویق می کردند و قربانی مجددا خود را برای اجرای قطعه «من عاشق چشمت شدم» مهیا کرد.

قطعه پایان بخش کنسرت علیرضا قربانی نیز قطعه «کیمیا» بود.

کد N1664185

وبگردی