آفتاب
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران به ایلنا خبر داد:

۲ آتش‌سوزی در آخرین شنبه سال/ نجات ۴۰ تن از میان آتش

۲ آتش‌سوزی در آخرین شنبه سال/ نجات ۴۰ تن از میان آتش

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از وقوع دو آتش‌سوزی در آخرین شنبه سال خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اعلام حریق در یک مجتمع مسکونی واقع در شهرک راه‌آهن ۰۲:۴۳ بامداد امروز گفت: ۴ ایستگاه از نیروهای آتش نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی و تشک نجات و خودرو تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

وی در تشریح وضعیت محل حاثه اظهار کرد: آتش‌سوزی طبقه منفی (پارکینگ مجتمع مسکونی) یک مجتمع ۲۴ واحد سه بلوکه بود که سه دستگاه خودرو پرشیا، ام بی‌ام و ماتیز کاملا شعله‌ور شده  و به سایر خودروهای واقع در این محل نیز خسارت وارد شده بود.

ملکی با بیان اینکه دود زیادی طبقات بالایی مجتمع را فرا گرفته و افراد زیادی در این وضعیت ناایمن محفوظ شده بودند، خاطرنشان کرد: آتش نشانان همزمان ضمن اطفاء حریق مشغول عملیات امدادو نجات شدند و توانستند ۴۰ نفر از افراد حاضر در این ساختمان را که شامل ۲۲ مرد و ۱۸ زن بودند از طریق نردبام و راه پله نجات دهند.

سخنگوی سازمان  آتش نشانی تهران  با توجه به اینکه ۱۰ نفر از افراد نجات یافته تحویل عوامل اورژانس شدند، ادامه داد: آتش نشانان پس از اطفاء حریق و ایمن سازی محل در ساعت ۴:۲۶ بامداد این عملیات را به پایان رساندند.

وی همچین به حادثه آتش سوزی در انبار ظروف یک بار مصرف واقع در میدان قیام ابتدای خیابان مولوی در ساعت ۸:۳۱ دقیقه صبح امروز اشاره و عنوان کرد: سه ایستگاه آتش نشانی همراه با خودرو تنفسی به محل حادثه که یک ساختمان ۲/۵طبقه قدیمی بود اعزام شدند.

وی افزود: این ساختمان قدیمی تبدیل به انبار ظروف یکبار مصرف شده و مقدار زیادی از این ظروف در انبار مذکور وجودد اشت.

ملکی با تاکید بر اینکه دو طبقه بالای این ساختمان کاملا در آتش شعله‌ور بود، اظهار کرد: بخش‌هایی از طبقه اول نیز دچار حریق شده بود که با اقدامات نیروهای آتش‌نشانی از سرایت آتش به سایر نقاط جوگیری شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با تاکید براینکه این حادثه هیچ مورد مصدومیت و تلفات جانی به دنبال نداشت، اظهار کرد: آتش‌نشانان در حال لکه‌گیری محل، تخلیه دود و ایمن سازی هستند.

کد N1663875

وبگردی