آفتاب

قناری در معدن زغال سنگ؛ قتل‌های جمعی بدون تمایز در آمریکا نشانه چیست؟

قناری در معدن زغال سنگ؛ قتل‌های جمعی بدون تمایز در آمریکا نشانه چیست؟

در قرن نوزدهم معدنچیان با خود قناری به معدن زغال سنگ می‌بردند. اگر این پرنده ناگهان می‌مرد این امر به معنی رخنه گاز مرگبار مونوکسید کربن به معدن بود و می‌بایست بلافاصله آن را ترک گفت.

به گزارش خبرآنلاین باشگاه مباحثه والدای در یادداشت 61 خود به قلم پیتر تورچین، پروفسور، دانشکده اکولوژی و بیولوژی تکاملی دانشگاه کنتیکت (Connecticut) نوشت:  رشد تعداد قتل‌های جمعی در آمریکا طی چند دهه گذشته می‌تواند با مرگ قناری‌ها در هر جای کشور شباهت داده شود. حوادث مذکور به این ترتیب در مورد نزدیک شدن مصایب بزرگ هشدار می‌دهند. این قتل‌ها نشان می‌دهد اوضاع دنیای پیرامون ما رو به وخامت می‌رود.


جامعه شناسان می‌گویند قتل دانش آموزان در واقع به معنی سوء قصد به دبستان است. قتل همکاران نشانه تلاش قاتل برای نابودی شرکت محل کارش است. یا حمله قاتل سیاه پوست به مأموران پلیس نشانه حمله به اداره پلیس بود زیرا خود مأموران بقتل رسیده هرگز نسبت به کسی از سیاه پوست‌ها بدرفتاری نکرده بودند. تنها تفاوت بین قاتل دیوانه و تروریست انتحارگر اسلحه آنها است. به غیر از این هر دوی آنها تروریست هستند زیرا هدف آنها شخص معینی نبوده بلکه گروه‌های اجتماعی، نهادهای سیاسی یا همه جامعه هدف گرفته مي‌شود.


شیوع بیماری قتل‌ افراد اتفاقی نشانه برخی روندهای منفی و بلندمدت در جامعه آمریکا است. در این یادداشت دلایل بروز این بیماری بررسی و توضیح داده مي‌شود چرا در این قتل‌ها اساساً از اسلحه گرم استفاده مي‌شود. این قتل‌ها مواردی نیست که باعث فروپاشی مملکت یا جنگ داخلی شود. ولی باید به آنها توجه شود زیرا این جنایات نشانه روندهای فوق العاده نگران کننده منفی در اعماق جامعه آمریکا است.

49261

کد N1663806

وبگردی