آفتاب

پلت‌فرم‌ موبایل محبوب‏تر از کنسول‌های بازی

پلت‌فرم‌ موبایل محبوب‏تر از کنسول‌های بازی

هیچ شکی نیست که یکی از مهم‏ترین و پرطرفدارترین بخش‏های دنیای فناوری صنعت بازی‏های ویدئویی است. از رایانه‏های شخصی تا گوشی‏های موبایل و ...

جی اس ام:هیچ شکی نیست که یکی از مهم‏ترین و پرطرفدارترین بخش‏های دنیای فناوری صنعت بازی‏های ویدئویی است. از رایانه‏های شخصی تا گوشی‏های موبایل و تبلت‏ها و حتی گجت‏هایی مانند تلویزیون هوشمند و هدست‏های واقعیت مجازی به نوعی به ابزارهایی برای بازی تبدیل شدند اما در این بین کنسول‏های بازی به‌طور اختصاصی به این صنعت پرداخته‌اند. در حال حاضر کنسول‏های مختلفی در بازار حضور دارند، از نینتندو سوئیچ که به تازگی معرفی شده و فروش بسیار خوبی را تجربه می‏کند تا کنسول‏های اختصاصی مایکروسافت و سونی که نیاز به معرفی ندارند، همه با هدف ارائه بهترین کیفیت در حوزه گیمینگ تولید شده‏اند.

 

با این وجود هنوز هم تعداد افرادی که رایانه‏های شخصی یا همان PC را برای بازی انتخاب می‏کنند، بیشتر از دارندگان کنسول‏هایی مانند پلی استیشن و Xbox است. بر اساس نموداری که Statista منتشر کرده است و طبق برآوردی که در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در ماه ژانویه انجام شد، ۵۳ درصد از ۴۵۰۰ توسعه‌دهنده بازی اعلام کرده‏اند که در حال توسعه بازی برای رایانه‏های شخصی (ویندوز و مک) هستند، از ۵۲ درصد باقی‏مانده ۲۷ درصد توسعه‌دهنده بازی برای PS4 و ۲۲ درصد توسعه‌دهنده بازی‏های Xbox One و ۳ درصد باقی‏مانده هم بقیه ابزارها را پشتیبانی می‏کنند. البته این نکته عجیب نیست که بسیاری از این افراد توسعه‌دهندگان مستقل هستند و موانع کم و ظرفیت‏های بسیار بالایی که در راه توسعه بازی‏ برای پلت‌فرم PC وجود دارد، این دستگاه‏ها را برای توسعه‌دهندگان به انتخاب مناسب‏تری تبدیل کرده است. بازار PC‏ها هم سعی دارد از این موقعیت استقبال کند و ژانرهای مختلف از بازی‏های عجیب و غریب تا کمدی یا بازی‏هایی با مراحل سخت را هر چه بیشتر افزایش دهد. اما آمار مهم‏ترین پلت‌فرم‏های گیمینگ در سال ۲۰۱۷ نشان می‏دهد، پلت‌فرم موبایل و تبلت توانسته در رتبه دوم پس از PC و بالاتر از کنسول‏های نسل هشتم و هدست‏های واقعیت مجازی قرار بگیرد. با توجه به افزایش روزافزون جامعه کاربری گوشی‏های هوشمند و همین‏طور وجود توسعه‌دهندگان مختلف، عجیب نیست که بازی به یکی از کاربردهای اصلی گوشی‏های هوشمند و تبلت‏ها تبدیل شود.

کد N1663673

وبگردی