آفتاب
در اطلاعیه شماره ۵ مطرح شد؛

توصیه‌های ستاد مرکزی سفرهای نوروزی به مسافران عازم خارج از کشور

توصیه‌های ستاد مرکزی سفرهای نوروزی به مسافران عازم خارج از کشور

در اطلاعیه شماره ۵ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر ویژه نوروز ۹۶ که امروز ۲۶ اسفند منتشر شد، توصیه‌هایی خطاب به مسافران کشورهای خارجی، ذکر شده است.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در متن این اطلاعیه آمده است:

«از هم‌وطنان عزیز تقاضا می‌شود صرفاً از دفاتر خدمات مسافرت هوایی مجاز و معتبر که از سازمان هواپیمایی کشور مجوز دارند بلیت خود را خریداری کنند و با مراجعه به سایت سازمان لیست دفاتر مجاز را مشاهده کنند و در صورت داشتن پیشنهاد، انتقاد و شکایات اقدام کنند.

هم‌وطنان عزیز در سفرهای خارجی قرارداد کامل، بیمه مسافرتی و استفاده از راهنمای فارسی‌زبان و سایر خدمات را از دفتر خدمات مسافرتی مطالبه کنند.

همچنین با تماس با شماره ۱۹۹ از زمان پرواز هواپیما مطمئن شوند و در زمان مقرر قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.

هم‌وطنان چنانچه در سفرهای خارجی و در کشور مقصد با مشکلی مواجه شدند مراتب را به نماینده دفتر خدمات مسافرتی اطلاع دهند؛ ضمن اینکه سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در کشور مقصد نیز آماده پاسخ‌گویی و راهنمایی هستند.

مسافران در سفرهای خارجی، ضمن درنظر داشتن افراد سودجو، به اشخاص ناشناس اعتماد ننمایند و رعایت نکات ایمنی ــ به‌خصوص حفظ گذرنامه، دقت در نگه‌داری اسناد، اموال، چمدان‌ها و سایر لوازم شخصی در فرودگاه‌های خارج‌ازکشور ــ را مدنظر داشته باشند. همچنین شماره تلفن ۰۹۶۲۹ به عنوان سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخ‌گویی به شکایات معرفی می‌شود.

کد N1663452

وبگردی