آفتاب

امام جمعه تهران:واعجبا از سخنان وزیر خارجه عربستان/غفلت در شناخت نامزد اصلح یعنی مجازات سخت در قیامت

امام جمعه تهران:واعجبا از سخنان وزیر خارجه عربستان/غفلت در شناخت نامزد اصلح یعنی مجازات سخت در قیامت

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: تقوای الهی سرمایه ای نه تنها برای آخرت بلکه برای این دنیا نیز است.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله محمدعلی موحدی ‌کرمانی در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه امروز در مصلای امام خمینی (ره) با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و حریم دین افزود: ما در این دنیا به بازاری وارد شده ایم و نیاز داریم چیزهای را تجربه و تهیه کنیم و برای تهیه آنها سرمایه لازم است.

اهم اظهارات خطیب جمعه تهران را به نقل از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

*چیزهای که باید خرید «بهشت و رضوان خدا» و «حیات ابدی» است که به دست آوردن آنها سرمایه می خواهد که سرمایه آن تقوای الهی است.

*اگر سرمایه بود ما می توانیم با سرمایه تقوا بهشت و رضوان الهی و خوشبختی دایمی را بخریم ؛ بنابراین باید بکوشیم که تقوا داشته باشیم.

*در دنیایی زندگی می کنیم که دزدان بین المللی اموال مردم را غارت می کنند و به جهان هشدار می‌دهند غارت نشوید، به تعبیر رهبری آمریکا می خواهد همه چیز را بگیرد و هیچ چیز ندهد، وزیر خارجه انگلیس خود را ارتقا دهنده حقوق بشر معرفی می کند، وزیر خارجه عربستان ایران را حامی اصلی تروریست در جهان می خواند، جواب کشتارها و خون هایی که دریمن می ریزند را چگونه می دهند.

*الجبیر می گوید ایران در صدد نابودی عربستان است، واعجبا؛ این شما هستید که با ظلم و ستم فراوان کشورتان را نابود می کنید.

*{درباره حوادث رخ داده در چهارشنبه سوری} نمی دانم تا کی باید شاهد این صحنه های دلخراش باشیم، دنیا چه قضاوتی درباره ما می کند، مسئولان برای این حرکت جاهلانه فکری کنند.

*در آستانه سال جدید هستیم و یکسال بر ما گذشت و باید عملکرد خود را بررسی کنیم که آیا ارتقا داشتیم؟ این روزها باید بیشتر به یاد مستضعفان جامعه باشیم که این مسأله از مسائل شب عید نوروز است.

*نقطه مقابل محبت ظلم است، وای بر حکومتی که اساسش ظلم است چرا که حکومت با ظلم باقی نمی ماند. قضات محترم توجه کنند که مبادا حق مظلومی در دادگاه پایمال شود.

*دشمن شناسی یکی از مسائل محوری است،برجام به عنوان یک تجربه بی اعتمادی به آمریکا را ثابت کرد. آمریکا دشمن ماست و قرار بود پس از 6 ماه همه تحریم ها برداشته شود اما نه تنها برداشته نشد به بهانه های واهی تحریم ها بیشتر شد.

*کسی که به تعهداتش پایبند نیست چگونه بر سر مسائل منطقه با او مذاکره کنیم. همین یک تجربه بس است و دیگر تجربه مجدد نکنیم چرا که آمریکا ثابت کرد دشمن ما است. رهبری فرمودند همچنین دیپلمات‌های ما می‌گویند آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کند.

*برای بیکاری خانمان سوز هرچه زودتر فکری کنید. مبادا فقط حرف باشد و عمل نشود و مشکلات معیشتی مردم دغدغه رهبری و خبرگان است.

*یکی از عوامل محبت دولت و ملت ارتباطات ساده بین دو طرف است و مبادا نتوانند دردشان را به دولتمردان بگویند و زندگی اشرافی دولت را از مردم جدا می کند و این فاجعه است.

*بیایید همه همچون رهبری ساده زیست باشیم.

*ما باید به اعتبار و اقتدار خود بیندیشیم. ایرانی که در دوران دیکتاتوری پهلوی ذلیل آمریکا بود به برکت عمل به چهار عنصر مورد تاکید رهبری به قدرت منطقه تبدیل شده است.

*فضای مجازی بر عمود دین تاثیر می گذارد. در این مورد باید فضای مجازی را پر از معارف دینی و اخلاقی نمود و هم هشدارهای لازم به جوانان داده شود تا از استفاده غلط از این فضا بپرهیزند.

* اندک اندک به انتخابات به عنوان روز امتحان بزرگ که سرنوشت 4 ساله کشور را رقم می زند نزدیک می شویم. امانت را می خواهیم دست چه کسی بدهیم و باید سعی بدیع را در شناخت اصلح کنیم و غفلت از این موضوع مجازات سختی را در قیامت در پی خواهد داشت. باید معیارهای اصلح بودن را شناخت و بر اساس آن رای داد.

29212

کد N1663410

وبگردی