آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

چشمه هزار رنگ « سورت» به روی گردشگران نوروزی باز است

چشمه هزار رنگ « سورت» به روی گردشگران نوروزی باز است

ساری - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران گفت: اقامتگاه بومگردی در دماوند و چشمه سورت با درنظرگرفتن اصول فنی ایجاد شود و چشمه هزاررنگ به روی گردشگران نوروزی باز است.

مهران حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر در ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان بابیان اینکه چشمه سورت برای بازدید گردشگران در نوروز ۹۶ باز است گفت: کانکسی برای حضور نیروهای گردشگری و انتظامی در این چشمه فراهم‌شده است تا مردم ضمن استفاده از مواهب گردشگری به چشمه آسیبی نزنند.

حسنی با اشاره به اینکه برخی از اقامتگاه‌های روستایی در نکا پایگاهی برای اطلاع‌رسانی و هدایت مسافران درست کرده‌اند و پکیج‌های نوروزی برای اقامتگاه‌های بومگردی تهیه‌شده است، استقبال از بومگردی را در استان مطلوب دانست و گفت: طبق آمارها، بیشتر واحدهای بومگردی روستایی در نوروز سال ۹۵ رزرو و تکمیل‌شده است.

حسنی بابیان اینکه اولویت اول هر مسافر در روستاها، بومگردی است گفت: تاکنون ۵۷ فقره مجوز برای بومگردی روستایی در شهرهای مختلف استان ازجمله آمل، نکا، بهشهر، رامسر ایجادشده است.

وی با عنوان اینکه برخی از شهرستان‌های استان معبر و گذرگاه گردشگران است گفت: این شهرها می‌توانند با تبدیل و ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی آن را به مقصد سفر تبدیل کنند.

حسنی، گردشگری روستایی را نقطه عطفی در برخی مناطق ازجمله بابل دانست و گفت: برای اینکه گردشگر در بابل مقیم شود باید روی گردشگری روستایی تلاش بیشتری شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران، ورود مسئولان و پذیرش جوامع محلی را لازمه توسعه بومگردی روستایی دانست و گفت: باید خانه‌هایی که ظرفیت تبدیل به اقامتگاه بومگردی روستایی دارند را شناسایی کنیم.

وی حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی را از اهداف بومگردی روستایی برشمرد و گفت: در حوزه دماوند نیز باید اقامتگاه بومگردی روستایی ایجاد شود زیرا دماوند ظرفیت حضور شمار زیاد کوهنوردان را ندارد.

وی اعمال محدودیت در برخی مناطق ازجمله دماوند و باداب سورت را بر اساس توجه به محیط‌زیست و زیست‌بوم دانست و گفت: مردم باید از این مناطق طبق اصول مشخص استفاده کنند.

کد N1663360

وبگردی