آفتاب

بازیگر زن ایرانی برای تمرین بوکس به تایلند رفت/ سینما، رژیم غذایی، بوکس، گیتار؛ زندگی تینا آخوندتبار +عکس

بازیگر زن ایرانی برای تمرین بوکس به تایلند رفت/ سینما، رژیم غذایی، بوکس، گیتار؛ زندگی تینا آخوندتبار +عکس

تینا آخوندتبار بازیگر زن مشهور ایرانی، دخترشاد و سرزنده سینما و تلویزیون قبل از شروع تعطیلات نوروزی برای تمرین راهی تایلند شد تا در کمپ تمرینی بر تجربیات خود بیفزاید. قبل از سفرش او را پای سفره سین‌‌جیم‌های نوروزی نشاندیم .

تینا آخوندتبار بازیگر زن مشهور ایرانی، دخترشاد و سرزنده سینما و تلویزیون قبل از شروع تعطیلات نوروزی برای تمرین راهی تایلند شد تا در کمپ تمرینی بر تجربیات خود بیفزاید. قبل از سفرش او را پای سفره سین‌‌جیم‌های نوروزی نشاندیم .
گفت‌وگوی عیدانه خبرورزشی با این بازیگر بوكسور را از دست ندهید. 

* نوروز یعنی چه؟
یعنى شروع دوباره، یك سال بزرگترشدن و بزرگتربه زندگى و اتفاقات زندگى نگاه كردن، پخته‌تر شدن و از اتفاقات سال‌های گذشته درس گرفتن.
* كدام سین سفره هفت‌سین را دوست داری؟
سبزه
* چرا؟
چون با خودش سعادت و سلامتى می‌آورد و بدون سلامت روح و جسم از هـیچ سینى نمی‌شود لذت برد.



* تعطیلات عید را كجا هستید؟
كمپ تایلند و مشغول تمرین . چون تصمیم گرفته‌ام خودم را ثابت كنم و معتقدم فعل خواستن فقط به حرف زدن نیست بلكه باید درعمل نشان داد.
* برای سال تحویل چه برنامه‌ای دارید؟
تو طبیعت برنامه سال جدیدم را می‌نویسم .
*  ازعملكردت درسال ۹۵ راضی بودی؟
سال  95 سالِ مهمى براى من و زندگیم بود . سالى كه مسیر زندگى من عوض شد سالى كه من با خودم و فلسفه زندگیم آشنا شدم و فهمیدم انسان با داشتن روح خدا درونش به هر چیزى كه فكر كند با كمك كائنات به آن می‌رسد. با اینكه كار سینما نكردم ولى كارهاى مهمترى انجام دادم و بیشتر به خودم و توانایی‌هایم رسیدم.
* عمو نوروز بهتره یا حاجی فیروز؟
هر دو خوبند، حاجی فیروز نویددهنده و عمو نوروز آغاز‌كننده سال نو، به همین خاطر هر دو را به یك اندازه دوست دارم.
* اولین تماس تلفنی برای تبریك گفتن عید را با چه كسی می‌گیرید؟
با پدرم و خانواده‌ام تا هم سال نو را تبریك بگویم و هم به آنها بگویم دوستشان دارم.
* بهترین خاطره دوران كودكی‌ات را به یاد داری؟
«با خنده» بله، شكستن قلكم كه یك سال طول كشیده بود پول جمع كنم و لباس عید بخرم. ٧ سالم بود و یك سال تموم همه پول‌هایم را جمع كردم تا لباس عید بخرم اما ٢ روز قبل از عید آن را شكستم ولى نصفی از پول‌هایم را موریانه خورده بود. 



* هنگام سال نو دلت بیشتر برای چه كسی تنگ می‌شود ؟
برای مادرم، چون اولین سالی است كه پیش‌مان نیست.
* درتایلند سفره هفت‌سین می‌چینید؟
سال قبل درخانه و كنار خانواده بودم . ولی امسال تنهایم و شاید برای چیدن سفره هفت‌ سین تنبلی كنم، البته اگردوستانم بیایند شرایط فرق می‌كند و سفره هفت‌سین درست می‌كنیم.
* وقتی كودك بودی درایام عید چه آرزویی داشتید؟
همیشه آرزوی خوردن شیرینی، شكلات، آجیل و عیدی گرفتن . دوست داشتم ازبزرگترها عیدی بگیرم.
* سال خروس را چطور می‌بینید؟
باید سال خوبی باشد. از خروس سحرخیزى را یاد گرفتم فكر كنم من یك سال جلوتر از سال بودم. چون برای رسیدن به كارهایم زودتر از همه بیدار می‌شدم.
* طعم زندگی را به چه میوه‌ای تشبیه می‌كنید؟
اگه درست زیستن را یاد بگیریم زندگى طعمى داره كه تو هیچ میوه‌اى تجربه نكردیم شیرینى‌ای كه مالِ خودشه و مثالى نداره .
* درباره برنامه‌های جدیدت حرف می‌زنید؟
اصولاً دوست دارم نتیجه كارم دیده شود تا درباره‌‌اش حرف بزنم چون معتقدم نتیجه همه حرف‌ها و زحمات در طول كار خودش را نشان می‌دهد. 



* پیام نوروزی؟
خدایا عشق را به زندگیمان و سرزمینمان جارى كن
* آشپزی كه بلد هستید؟
«با خنده» بله ، از ۱۳ سالگی آشپزی می‌كنم . قورمه سبزی و آبگوشت. آش خیلی خوبی هم درست می‌كنم.
* رابطه‌ات با موسیقی چطور است؟
خیلی خوب، خودم گیتارمی‌زنم و اصولاً موسیقى‌هایی كه به من آرامش بده را گوش می‌كنم . ممكنه یك موسیقى كه اصلاً خواننده‌‌اش را نشناسم بارها گوش كنم.
* امسال درفیلمی ایفای نقش نكردی؟
نه، ولى نقش جدیدى تو زندگى شخصی‌ام بازى كردم كه عاشق اونم و حتماً یك روزى میبرمش جلوى دوربین.
* مهمترین اتفاق سینمایی سال ۹۵ برای تو چه بود؟
به واسطه كلاس‌هایى كه با استاد اصغرفرهادى داشتم توانستم از تجربیات ایشان در ساخت فیلم و نوشتن وقایع ریز زندگى استفاده كنم و هم با دریچه نگاهشون به كار و زندگى آشنا شوم. مهمترین رویداد سینماى ما ایشون هستند و به عنوان یك ایرانى به وجود ایشان افتخار می‌كنم.
* برای حفظ فیزیك وزن تان رژیم غذایی خاصی دارید؟
تغذیه ما به نوع زندگی و خانواده‌های‌مان بستگی دارد‌؛ من از كودكی با خوردن خورش و برنج تغذیه شده‌ام. ولی وقتی به سن جوانی رسیدم و ورزش را به شكل جدی دنبال كردم متوجه شدم خوردن خورش‌های چرب و برنج برای بدن مضر است به همین خاطر سبزیجات و میوه را جایگزین این نوع غذاها كردم و درطول هفته شاید فقط یكی، دو بار از خورش یا غذاهایی به این شكل استفاده كنم.



* درباره سفر به كمپ تمرینی تایلند توضیح می‌دهید؟
به كمپ تایلند می‌روم تا با موی‌تاى‌كاران تمرین كنم تا با تجربیات جدیدی كه از بوكسورهای مطرح به دست می‌آورم سال جدید را شروع كنم و مسئولان یارى كنند و مجوز راه‌اندازی بوكس بانوان را صادر كنند تا بتوانم تجربیاتم را به بانوان علاقه‌مند انتقال دهم.
* به جز بوكس چه ورزش‌هایی را تجربه كرده‌ای؟
ورزش ابتدایی‌ام والیبال بود، دردانشگاه به خاطرحجم سنگین درس‌ها كمی از ورزش غافل شدم ولی همیشه عاشق تنیس بودم و مسابقاتش را دنبال می‌كردم . در كودكی شرایط رفتن به كلاس‌های تنیس را نداشتم اما وقتی این شرایط برایم مهیا شد لحظه‌ای تردید نكردم و الان هم‌ سطح مربیانم تنیس‌ بازی می‌كنم . حتی به خاطرتنیس ورزش‌های مختلف بدنسازی و آمادگی جسمانی را تجربه كردم.
* خیلی‌ها معتقدند كه ورزش‌های رینگی ترویج خشونت است، نظر شما چیست؟
نمی‌دانم چرا وقتی اسم ورزش‌های رزمی به میان می‌‌آید اكثراً احساس می‌كنند كه این ورزش‌ها دنیایی پرازخشم، جنگ، جدال و خشونت هستند. درحالی كه واقعاً این‌طورنیست و به ورزشكاران این رشته‌ها آرامش می‌دهد. 



*در ورزش تنوع‌طلب هستید؟
من یك خردادی هستم و از تنوع لذت می‌برم . هر ورزشی را كه نام ببرید من به آن پرداخته‌ام ولی روتین زندگی‌ام درحال حاضر بدنسازی، دو، موی‌تای، تنیس و بوكس است. البته دركناراین ها از ورزش‌هایی كه با طبیعت سرو كار داشته باشند هم نمی‌گذرم‌ ، مثلاً هرچند وقت یك بار با دوستان به توچال می‌رویم و در كنار ورزش از طبیعت لذت می‌بریم.
کد N1663203

وبگردی