آفتاب

بیشترین شکایت از اصناف مربوط به اماکن مسکونی است

بیشترین شکایت از اصناف مربوط به اماکن مسکونی است

رئیس سامانه بهداشت ١٩٠ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همزمان با آغاز برنامه سلامت نوروزی از اول تا 20 اسفندماه امسال بیش از 12 هزار تماس تلفنی با این سامانه برقرار شد که بیشترین شکایات مربوط به اماکن مسکونی بوده است.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محراب آقازاده افزود: کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب اماکن مسکونی 13 درصد، نانوایی 10 درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا 9 درصد، سوپرمارکت و بقالی 9 درصد و سلف سرویس و رستوران 8 درصد بوده است.

وی گفت: بیشترین نوع درخواست ومشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد 8 درصد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر6 درصد، دفع غیر بهداشتی فاضلاب 6 درصد، انجام فعالیت غیرمجاز( تهیه و بسته بندی موادغذایی ) 6 درصد، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی 4 درصد، استفاده از کارکنان فاقد کارت بهداشتی معتبر 3 درصد، عدم رعایت بهداشت دست ها 3 درصد و همچنین عرضه قلیان در مراکز غیر مجاز 1.5 درصد بوده است.

آقازاده افزود: تعداد سه هزار و 852 تماس مربوط به مسائل بهداشتی منجربه ثبت شکایت درسامانه بهداشت 190 شد و بیش از 9 هزار مورد تماس به مبادی ذیربط و سازمان های برون بخشی و درون بخشی برای راهنمایی افراد ارجاع شد.

وی ادامه داد: تاکنون به 70 درصد از کل شکایات رسیدگی شده است و 15 درصد به سازمان های برون بخشی ارجاع شده و 11 درصد آن نیز در دست اقدام است.

رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از70 درصد شکایات مختومه شده، 22 درصد با نتیجه رفع نقص، 14درصد با نتیجه معرفی متخلفین به مراجع قضایی، 9 درصد با صدور اخطار کتبی بوده و 5 درصد منجر به معدوم سازی یک هزار و 863 کیلوگرم کالای آسیب رسان و مواد غذایی غیر بهداشتی شده است.

آقازاده اضافه کرد: یشترین شکایات ثبت شده به ترتیب در دانشگاه های علوم پزشکی مشهد 13 درصد، شهید بهشتی 13 درصد، ایران 11 درصد، شیراز 11 درصد و اصفهان 9 درصد بوده است.

وی افزود: از نظر جنسیت تماس گیرندگان نیز 74 درصد مرد و 26 درصد زن بوده اند.

آقازاده گفت: در بخش نظر سنجی مردمی از نحوه رسیدگی به شکایات و درخواست ها نیز طی تماس با تماس گیرندگان ، میزان رضایتمندی مردمی 95 درصد بوده است.

 

کد N1663000

وبگردی