آفتاب
مهر گزارش می دهد؛

سردرگمی مردم در ترافیک سنگین خیابان های اصلی/ورامین قفل شد

سردرگمی مردم در ترافیک سنگین خیابان های اصلی/ورامین قفل شد

ورامین- در روزهای پایانی سال، ترافیک سنگین و بی سابقه ناشی از عدم ساماندهی دستفروشان، خیابان های اصلی شهر ورامین را قفل و مردم را در سردرگمی رها کرده است.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها- وحید محمدی یکتا- اگر این روزها برای انجام کار کوچکی به مرکز شهر ورامین مراجعه کنید حتما از کار خود پشیمان می شوید، چرا که شاید ساعت ها در ترافیک ابتدای خیابان مسجد جامع تا انتهای خیابان شهدا و یا خیابان ۱۵ خرداد و طالقانی معطل بمانید و مجبور شوید خودروهای در هم گره خورده را مشاهده کنید.

زمانی که به پیاده رو نگاه می کنید به جای مشاهده عابران پیاده، با بازاری مواجه می شوید که نه تنها کل عرض پیاده رو را گرفته که قسمتی از خیابان را هم اشغال کرده است، اینجا است که متوجه علت ترافیک سنگین مقابل خود می شوید، مسیر پیاده رو و قسمتی از خیابان در اشغال دستفروش هایی است که امسال خیلی زودتر از سال های قبل به خیابان های اصلی شهر مهاجرت کرده اند.

در این بین اگر مریضی نیاز به مراجعه سریع به مراکز درمانی داشته باشد و یا عملیات امداد و نجات در یکی از کوچه های پر جمعیت مرکز شهر ورامین ضروری باشد چه باید کرد، چه کسی پاسخگوی این اوضاع آشفته در ورامین است، چاره چیست، چه کسی متولی ساماندهی خیابان های شهر است و چرا قانون اجرا نمی شود.

مروری بر قوانین مدیریت سد معبر و ترافیک شهرها

طبق تبصره ۱ بند ۲۰ ماده ‌۵۵ قانون شهرداری ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از میدانها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و سکونت ممنوع اعلام است.

طبق بند «پ» وظایف شورای هماهنگی ترافیک شهرستان ها هماهنگی و اتخاذ تصمیمات لازم در تمام امور مربوط به عبور و مرور شهرهای شهرستان براساس مصوبات شورای هماهنگی ترافیک استان و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و شرایط منطقه‌ای و محلی به منظور افزایش بهره‌وری فعالیت‌ها بر عهده این شورا است.

راهور به تنهایی نمی تواند مشکل ترافیک را حل کند و نیاز به حمایت دستگاه های دیگر دارد

رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین در مورد ترافیک سنگین موجود در خیابان های شهر به خبرنگار مهر گفت: راهور به تنهایی نمی تواند مشکل ترافیک را حل کند و نیاز به حمایت و همکاری دستگاه های دیگر به خصوص شهرداری دارد.

وی ادامه داد: ما نیاز به تجهیزات آکاردئونی برای از بین بردن امکان تصرف خیابان توسط دستفروش ها داریم و طبق مصوبه شورای ترافیک شهرستان مقرر شد این تجهیزات توسط شهرداری تا ۲۰ اسفند در اختیار راهور قرار بگیرد اما تاکنون این اتفاق نیفتاده و این مصوبه عملیاتی نشده و امروز شاهد این ترافیک در خیابان های شهر هستیم.

مهدی نوفرستی با انتقاد از عدم پاسخگویی معاونت های مرتبط در شهرداری گفت: ما با شهرداری هیچ کدورت و اختلافی نداریم ولی نیاز داریم به ما کمک کنند تا معضل ترافیک شهر را حل کنیم.

به تنهایی قدرت انتقال دستفروشان را نداریم، سال های قبل مشکلی نداشتیم

شهردار ورامین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه در این رابطه نیروی انتظامی با ما همکاری نکرده است.

علی حیدریان ادامه داد: ما به راهنمایی و رانندگی نامه زدیم و از نیروی انتظامی نیز خواستیم با شهرداری همکاری کنند اما این اتفاق تا این لحظه رخ نداده است.

وی با بیان اینکه هر سال با انتقال دستفروشان به خیابان مقابل اداره بازرگانی مشکلی در ترافیک شهر ورامین ایجاد نمی شد اضافه کرد:  ما به تنهایی قدرت انتقال دستفروشان به خیابان مقابل اداره بازرگانی را نداریم، از ۲۰ اسفند فضای خیابان مقابل اداره بازرگانی برای حضور و ساماندهی دستفروشان آماده شده و مانند هر سال قصد این انتقال را داشتیم ولی متاسفانه در این راه تنها هستیم و به تنهایی قدرت انتقال نداریم.

حضور دستفروشان در خیابان اصلی شهر عقلایی نیست

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین به خبرنگار مهر گفت: این معضل مدیریت شده و حل خواهد شد. حضور این دستفروشان در خیابان اصلی شهر عقلایی نیست و مقرر شد با احترام و بدون ناراحتی به مکانی دیگر راهنمایی شده و در آن مکان ساماندهی شوند.

وی گفت: باید این دستفروشان با تدبیر و بدون ناراحتی مدیریت شوند طوری که هم آن ها راضی باشند و هم ترافیک خیابان های اصلی شهر روان شود و ما این امر را در دستور کار داریم و اجرایی خواهد شد.

در بحث مدیریت سد معبر و روانسازی رفت و آمد خودروها هیچ خلاء قانونی وجود ندارد و تنها باید مسئولان جدیت، هماهنگی و اتحاد داشته باشند و قوانین را به خوبی اجرایی کنند.

باید منتظر ماند و دید تا چه حد وعده مسئولان در مدیریت ترافیک شهر عملی خواهد شد.

کد N1662786

وبگردی