آفتاب

شمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در اصفهان 113 مصدوم و یک فوتی اعلام شد

شمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در اصفهان 113 مصدوم و یک فوتی اعلام شد

اصفهان- ایرنا- شمار مصدومان اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حوادث چهارشنبه آخر سال در استان، 113 تَن مصدوم و یک تَن فوتی اعلام شد.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شامگاه چهارشنبه به ایرنا گفت: آمار نهایی مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در استان 113 نفر شامل 64 مرد و 49 زن است.
دکتر کیانوش جهانپور افزود: این آمار گویای افزایش تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال استان اصفهان نسبت به سال گذشته است.
سال گذشته در حوادث چهارشنبه سوری در مجموع 35 مصدوم به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان مراجعه کردند که فقط یک نفر از آنها بستری شد.
جهانپور اظهار کرد: از میان مصدومان امسال 98 تَن بصورت سرپایی مداوا و از بیمارستان مرخص و 14 تَن نیز بستری شدند.
وی ادامه داد: یک نفر بدلیل شدت جراحت وارد شده، در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان جان باخته است.
فرد مزبور بدلیل انفجار مواد محترقه، از ناحیه سینه و شکم بشدت مصدوم و از شهر بهارستان به بیمارستان الزهرای اصفهان منتقل شد و برغم تلاش صورت گرفته، درگذشت.
سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 19 نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری توسط اورژانس پیش بیمارستانی(115) به مراکز درمانی منتقل و 10 نفر نیز توسط عوامل اورژانس پیش بیمارستانی در محل، درمان شدند.
جهانپور با بیان اینکه مصدومان بستری شده دارای سوختگی 20 تا 75 درصدی هستند، تصریح کرد: حال دو تَن از آنا با سوختگی 60 و 75 درصد وخیم است اما پزشکان در حال تلاش برای بهبود وضعیت آنها هستند.
به گفته مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور، آخرین تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در کشور دو هزار و 351 نفر بوده و این حوادث تاکنون دو نفر نیز فوتی داشته و حال شش مصدوم دیگر نیز وخیم گزارش شده است.
در حالی که آمار مصدومان چهارشنبه سوری در اصفهان افزایش یافته، به گفته خالدی، شمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در کشور نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.
در حوادث چهارشنبه سوری امسال در سطح کشور 600 نفر در بیمارستان بستری شدند که 60 درصد(موارد بستری) نسبت به سال گذشته کاهش یافته و از این تعداد هنوز 424 نفر در بیمارستان بسر می برند.
سخنگوی اورژانس کشور، تعداد جان باختگان حوادث چهارشنبه سوری در سالجاری را دو نفر شامل یک نوجوان 12 ساله در تهران و یک مرد 23 ساله در اصفهان اعلام کرده است.
سازمان پزشکی قانونی، تعداد افراد جان باخته ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در سال گذشته را 17 نفر اعلام کرده بود که همگی مرد بودند.
گ/3011 / 6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
کد N1662609

وبگردی