آفتاب

ترور هالیوودی؛ ماجرای مرگ برادر دیکتاتور کره شمالی جعلی بود؟!

ترور هالیوودی؛ ماجرای مرگ برادر دیکتاتور کره شمالی جعلی بود؟!

سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد اعلام کرده که «مردی که در فرودگاه مالزی به قتل رسید، برادر ناتنی کیم‌جونگ اون، رهبر کره شمالی، نبود و در مجموع آمریکا و کره جنوبی عامل اصلی این صحنه‌سازی هستند».

داستان هالیوودی شده است؛ یک ترور اشتباهی یا شاید یک ترور ساختگی! همین یکی دو هفته پیش بود که داستان ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی، شرق و غرب عالم را درگیر خود کرد. حال اما کره شمالی از تریبون سازمان‌ملل اعلام کرده کسی که در فرودگاه مالزی به قتل رسیده، برادر کیم جونگ اون نبوده و تمام داستان ، ساختگی و محصول یک توطئه بین المللی است!

پروژه هالیوودی در لوکیشن مالزی!
سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد اعلام کرده که «مردی که در فرودگاه مالزی به قتل رسید، برادر ناتنی کیم‌جونگ اون، رهبر کره شمالی، نبود و در مجموع آمریکا و کره جنوبی عامل اصلی این صحنه‌سازی هستند».

کیم این ریونگ، با شرکت در کنفرانس خبری که وی به مناسبت محکوم کردن بیانیه اخیر شورای امنیت در انتقاد از آزمایش های موشکی اخیر این کشور بر پا کرده بود،این‌طور صحبت هایش را ادامه داد:« پرونده این ترور در کل محصول اقدامات غیر مسئولانه مقامات آمریکایی و کره جنوبی با خراب کردن وجهه و اعتبار پیونگ‌یانگ و نابودی نظام سوسیالیستی در این کشور است».

دیپلمات شماره یک کره شمالی در سازمان ملل با این حال، نتوانست جزيیات را مخفی نگه دارد و گفت که که قربانی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور یک شهروند کره شمالی با گذرنامه دیپلماتیک بوده است. وی تایید کرد این مرد با ماده بسیار خطرناک و سمی‌عامل‌اعصاب، کشته شده است.

کیم این ریونگ با دست گذاشتن روی نوعی از تئوری توطئه به خبرنگاران گفت که« آمریکا می‌خواهد افکار بین المللی را بر‌ضد پیونگ‌یانگ تحریک کند تا به هر قیمتی شده بر ضد این کشور یک جنگ هسته‌ای به راه بیندازد!»

سفیر کره شمالی همچنین با طرح این پرسش که این مهاجمان از کجا توانسته‌اند تا چنین سلاح شیمیایی ممنوعه‌‌مانند عامل وی ایکس را به دست بیاورند، گفت آمریکا ذخایر بزرگی از این تسلیحات ممنوعه در اختیار دارد!

ماجرای مرموز ادامه دارد!
این تمام ماجرا نبود؛ مالزی و پلیس این کشور، روایت متفاوتی از پروژه ترور دارند. احمد زاهد حمیدی ، معاون‌نخست‌وزیر مالزی دیروز سه شنبه العام کرد که جسد «کیم جونگ نام» که در فرودگاه کشته شد، برای نگه‌داری مطلوب تر، مومیایی شده است.

حمیدی در پارلمان مالزی به خبرنگاران گفت: ممکن بود جنازه در سردخانه متلاشی بشود،‌ بنابراین ما این کار را برای حفظ جسد انجام دادیم.

به گفته مقام‌های وزارت بهداشت مالزی، به بستگان کیم‌جونگ نام دو تا سه هفته زمان داده شده تا برای تحویل گرفتن جنازه مراجعه کنند. کره‌شمالی خواسته تا جنازه بازگردانده شود و کالبد شکافی مالزی را بی‌اعتبار دانسته است.

تناقض عجیبی شکل گرفته است؛ در حال حاضر معلوم نیست که آن کسی که ترور شده، واقعا کیم جونگ نام است یا نام دیگری دارد و اصلا شخص دیگری است! باید کمی منتظر باشیم تا اصل داستان مشخص شود؛ اما اگر فردا پس فردا، برادر ناتنی کره شمالی جلوی دوربین های تلویزیونی آمد و گفت زنده است، نباید تعجب کرد!

اخراج اتباع کره شمالی، استارت خورد!
از سوی دیگر، معاون نخست وزیر مالزی همچنین گفت، حدود ۵۰ تن از اتباع کره‌شمالی که مجوز کارشان باطل شد، اخراج می‌شوند.

روزنامه گاردین نیز خبر داده که ماشین اخراج اتباع کره‌شمالی همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها میان پیونگ‌یانگ و کوآلالامپور بر سر نحوه انجام تحقیقات درباره مرگ کیم‌جونگ‌نام، برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی استارت زده خورده است. دو کشور همچنین خروج اتباع یکدیگر را ممنوع اعلام کرده و بن‌بستی دیپلماتیک به وجود آورده اند.

وی همچنین گفت، حدود ۵۰ تن از اتباع کره‌شمالی که بیشتر از مجوز اقامت‌شان در ایالت ساراواک در شرق مالزی ماندند، به زودی به پیونگ‌یانگ باز گردانده می‌شوند. او جزيیات بیشتری ارائه نکرد و همچنین نگفت که چرا آن‌ها در بحبوحه ممنوعیت خروج اخراج می‌شوند.

قانون
کد N1661962

وبگردی