آفتاب

آثار شگفت انگیز دهلران/از چشمه های آبگرم تا چشمه قیر

آثار شگفت انگیز دهلران/از چشمه های آبگرم تا چشمه قیر

ایلام- چشمه های آبگرم و چشمه قیر دو اثر طبیعی مهم شهرستان دهلران است که در ایام نوروز مورد بازدید گردشگران قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، چشمه های آبگرم با خواص درمانی و گوگردی در فاصله ۳ کیلومتری از شهر دهلران در دامنه کوه سیاهکوه ونزدیک به غارخفاش قراردارد. این چشمه آبگرم با دمای حدود ۵۰ درجه سانتیگراد دارای چشمه های بهداشتی آبگرم و استخرهای لجن درمانی بوده که از اهمیت درمانی خاصی برخورداراست.

آب این چشمه ها در طول روز با توجه به انعکاس نورخورشید به صورت هفت رنگ خودرانشان می دهد. از خواص درمانی این چشمه برای رماتیسم، حساسیت، دمل، زخمها وهمچنین شکستگی استخوان و کوفتگی بسیارموثراست.

اما کسانی که دچار ناراحتی های قلبی هستند به علت گوگرد زیاد در منطقه باید ازچشمه استفاده نکنند.

چشمه قیر دهلران

برای رسیدن به این چشمه سیاه‌ رنگ باید از شهرستان دهلران در استان ایلام به سمت بوستان جنگلی آبگرم رفت. در منطقه دشتی، پایین دامنه ی سیاه کوه. پس از طی چند کیلومتر در داخل بوستان در سمت راست جاده تابلویی وجود دارد که مسیر چشمه قیر را نشان می دهد.

بخش مشکل مسیر پایین رفتن از دیواره یک رودخانه فصلی و بالا آمدن از سوی دیگر آن است.

در حدود ۳۰۰ متری چشمه قیر، دیگر مسیری ماشین رو وجود ندارد و باید پیاده به سمت آن رفت و این فرصتی است برای دیدن درختچه‌های زیبایی که منطقه را پوشانیده‌اند. با نزدیک شدن به چشمه بوی شدید قیر، به مشام می‌رسد.

کد N1661408

وبگردی