آفتاب

شوخی-جدی عضو هیات رییسه مجلس با نادر قاضی‌پور: گاهی ما را تنبیه بدنی هم می‌کنید

شوخی-جدی عضو هیات رییسه مجلس با نادر قاضی‌پور: گاهی ما را تنبیه بدنی هم می‌کنید

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به اخطار قاضی‌پور که او را مانع اجرای تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت می‌دانست،‌گفت:ایشان گاهی با لسان شیرین‌ من و اعضای هیئت رئیسه را مورد لطف قرار می‌دهند. البته این لطف فقط زبانی نیست، ما را ‌تنیبه بدنی هم می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاين، اخطار نادر قاضي پور در ابتداي جلسه علني امروز-سه شنبه،24 اسفند- نكته‌اي بود كه موجب حاشيه آفريني در مجلس شد.

قاضي پور كه در اخطار اول صبحي خود، سيد اميرحسين قاضي زاده هاشمي را مورد التفات قرار داد و در اخطاری مستند به اصل سوم قانون اساسی گفت: تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت و درمان شش ماه است در نوبت بررسی در کمیسیون بهداشت قرار دارد و آقای قاضی‌زاده اجازه نداده این تحقیق و تفحص مطرح شود.

اين سخن قاضي‌پور موجب شد تا قاضي‌زاده هاشمي با تكيه بر ماده 79 آيين نامه داخلي مجلس، پاسخ او را بدهد. اين عضو هيئت رئيسه كه شوخي و خنده نيز چاشني تذكرش كرده بود، خطاب به  قاضي پور گفت: ايشان گاهي با لسان شيرين شان من و اعضاي هيئت رئيسه را مورد لطف قرار مي‌دهند. البته اين لطف فقط زباني نيست و بدني هم هست و ما را ‌تنيبه بدني هم مي‌كنند.(خنده)

اين عضو هيئت رئيسه ادامه داد: آقاي قاضي پور گفتند كه بنده حقير حق تحقيق و تفحص از وزارت بهداشت را خورده ام، اولا عرض كنم كه رسيدگي به تحقيق و تفحص را يكي ديگر از عزيزان هيئت رئيسه پيگيري مي كند، نه بنده. دوما در گذشته عزيزان يك مورد تحقيق و تفحص داشتند، كه بعدا با تدبيري كه هيئت رئيسه محترم كميسيون داشتند آن را پس گرفته بودند. با هماهنگي يكي از اعضاي كميسيون اين حل شد تا به صورت گزارش 236 موضوع را مطرح كنند.

وي افزود: ما اصلا مصوبه اي نداشتيم  كه در دستور قرار دهيم كه بر اين اساس  برادر ما،  حقير را مورد لطف قرار دادند كه تخلف مي كنم ، اين درست نيست. البته فكر مي كنم مي خواستند سر صبح جو جلسه تغيير كند. چون دوبار اين را طرح كردند، من لازم بود توضيح دهم كه مسئول تحقيق و تفحص ها در هيئت رئيسه آقاي يوسف نژاد است.

علي لاريجاني نيز در پايان صحبت‌هاي اين عضو هيئت رئيسه در حمايت از گفته‌هاي او، توضيح داد: به هر حال اگر براي تحقيق و تفحص ها روال قانوني طي شود، از سوي يوسف نژاد به هيئت رئيسه مي آيد و طرح مي شود.

اما قاضي‌زاده هاشمي تنها نماينده‌اي نبود كه از اخطار قاضي پور ناراحت شد و زبان به گلايه گشود، چه آنكه محمدحسين قرباني از اعضاي كميسيون بهداشت نيز در پاسخ به او با لحني تند گفت: الان چندمين بار است كه عليه كميسيون بهداشت و جامعه پزشكي در مجلس صحبت مي شود، اعضاي كميسيون بهداشت هيچ دين نسبت به جامعه پزشكي ندارند و با حساسيت كارها را پيگيري مي كنند و براساس سوگندي كه خورده اند عمل مي كنند.‌امروز متاسفانه شائبه اي ايجاد شد كه كميسيون نمي خواهد تحقيق و تفحص را پيگيري كند. بنده اين عرايض را به دفاع از عملكرد كميسيون دارم نه از شخص خاصي.


29217

 

کد N1661257

وبگردی