آفتاب

ظرفیت اسکان بیش از 450 هزار نفر شب در استان ایلام فراهم شد

ظرفیت اسکان بیش از 450 هزار نفر شب در استان ایلام فراهم شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه ایلام پذیرای گردشگران و مهیای ورود مهمانان نوروزی است، گفت: ظرفیت اسکان بیش از 450 هزار نفر شب در این استان فراهم شده است.

عبدالمالک شنبه زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ظرفیت در هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس، کمپ ها و منازل اجاره ای سراسر این استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای افزایش ظرفیت اسکان مهمانان نوروزی در استان وجود دارد، افزود: در صورت نیاز، خوابگاه های دانشجویی و مهمانسرای ادارات نیز به این ظرفیت اضافه خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تاکید کرد: برنامه ریزی های لازم در زمینه اسکان مسافران و ارائه خدمات امدادی، بهداشتی، انتظامی، قضایی، رفاهی، فرهنگی و اطلاع رسانی از سوی ستاد تسهیلات سفر انجام گرفته است.
دبیر ستاد تسهیلات سفر استان ایلام یادآور شد: امسال نیز همچون دو سال گذشته آمار گردشگران ورودی به استان بر مبنای اسکان مسافران در اماکن اقامتی محاسبه خواهد شد.
شنبه زاده گفت: پایگاه های انتظامی و امدادی، داروخانه های شبانه روزی، بیمارستان ها و درمانگاه ها، پایگاه های امداد خودرو، شرکت های بیمه، شورای های حل اختلاف و چند قاضی کشیک در ایام نوروز برای خدمات رسانی امدادی، بهداشتی، انتظامی و قضایی به مسافران نوروزی به صورت کشیک نوروزی فعال هستند.
وی تاکید کرد: برای رفاه حال گردشگران همه فعالیت های عمرانی درون شهرها از جمله حفاری ها با همکاری شهرداری ها و دستگاه های خدمات رسان از 15 اسفند امسال تا 15 فروردین سال 96 متوقف است.
وی افزود: 23 پایگاه اطلاع رسانی و 70 راهنمای مسافران به صورت شیفتی در میادین ورودی و خروجی تمامی شهرها و آثار تاریخی شاخص استان ایلام در تعطیلات نوروز مستقر خواهند شد.
شنبه زاده با بیان اینکه بار اصلی فراهم کردن اقامت زائران بر عهده آموزش و پرورش است، گفت: 725 کلاس از مدارس سراسر استان با امکانات و در گروه بندی های مختلف برای این منظور آماده ارائه خدمات اقامتی به مسافران نوروزی است.
وی اضافه کرد: همچنین گروه های نظارتی با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، دادگستری و صنعت، معدن و تجارت بر فعالیت واحدهای اقامتی، پذیرایی و بین راهی در ایام نوروز نظارت می کنند.
دبیر سصتاد تسهیلات سفر استان ایلام یادآور شد: اجرای طرح نوروزگاه با هدف برپایی آیین های بومی هر شهرستان شامل برپایی 10 سیاه چادر و 70 غرفه با ظرفیت یک هزار تماشاگر در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع هر شب در یکی از شهرستان ها برنامه های متنوع را با حضور مردم اجرا می کنند.
شنبه زاده تاکید کرد: شهرداری، میراث فرهنگی و بخش خصوصی متولی اصلی طرح نوروزگاه هستند و اجرای تئاتر، برگزاری بازی های بومی محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی از دیگر برنامه های فرهنگی این طرح در تعطیلات نوروز 96 است.
به گفته وی، سال گذشته در تعطیلات نوروز 430 هزار گردشگر در استان ایلام اسکان داده شدند که پیش بینی می شود امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد اسکان مسافران افزایش داشته باشد.
شنبه زاده گفت: با هماهنگی های بعمل آمده برنامه هایی با هدف معرفی مناطق تاریخی و طبیعی استان ایلام در ایام پیش رو تا نوروز از شبکه های 2، جام جم و شما پخش می شود که امیدواریم این موثر واقع شده و موجب افزایش ورود گردشگران به این استان شود.
به گزارش ایرنا، در تعطیلات نوروز 95 بیش از 432 هزار گردشگر در اقامتگاه های نوروزی استان ایلام اسکان یافتند که نسبت به تعطیلات نوروز 94 بیش از پنج درصد افزایش داشت.
استان ایلام با 2 میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
ایلام با وجود داشتن منابع طبیعی خدادادی و آثار و ابنیه تاریخی فراوان و منحصر بفرد زیارتگاه ها و اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس از زیر ساخت های مناسب برای توسعه گردشگری برخوردار نیست.
این استان یک هزار و 500 آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9002
کد N1661063

وبگردی