آفتاب

خالص فروشی دغدغه مردم است/جعبه شیرینی نباید به قیمت شیرینی فروخته شود

خالص فروشی دغدغه مردم است/جعبه شیرینی نباید به قیمت شیرینی فروخته شود

معاون سازمان تعزیرات حکومتی افزود: قانون می گوید وزن جعبه و کارتن باید کم شود در خرید شیرینی هم همین است شیرینی میانگین کیلویی 15هزار تومان است و قیمت کارتن نهایتا 5تومان. برخی متخلفان در جعبه مقوایی سینی پلاستیکی قرار می دهند تا ظرف‌ها را سنگین تر کنند. این دغدغه مردم است باید پیگیری شود در کشورهای دیگر خالص فروشی فرهنگ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد محمدی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در مورد بحث خالص فروشی گفت: یکی از دغدغه های مردم بحث ناخالص فروشی است برای نمونه در میدان تره‌بار وقتی بار موز وارد می‌شود، در کشور مبدا وزن کارتن موز کسر می شود و مردم پول موز را می دهند ولی در بازار ایران میوه را که می‌فروشند وزن کارتن را کم نمی‌کنند.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی  افزود: قانون می‌گوید وزن جعبه و کارتن باید کم شود. در خرید شیرینی هم همین است. شیرینی میانگین کیلویی ۱۵هزار تومان است و قیمت کارتن نهایتا ۵ هزارتومان. برخی متخلفان در جعبه مقوایی سینی پلاستیکی قرار می دهند تا ظرف‌ها را سنگین تر کنند. این دغدغه مردم است باید پیگیری شود در کشورهای دیگر خالص فروشی فرهنگ شده است. 

محمدی تشریح کرد: قرار است جلساتی با مسئولان بگذاریم تا راجع به این موضوع تصمیم بگیریم.

او در مورد دغدغه دیگر مردم که درج قیمت واقعی بر روی کالا  است، گفت:  مردم انتظار دارند قیمت واقعی روی کالا باشد چطور دستمال کاغذی که روی آن زده است دو هزار تومان را در جایی ۹۰۰تومان  و در جاهایی تا ۲هزار تومان هم میفروشند. برای هر تولید کننده و عمده فروش و خرده فروش ضریب سودش مشخص است ولی اگر درج قیمت مشخص نباشد آن سود از جیب خریدار می‌رود و دستمال ۹۰۰تومانی را ۲هزار تومان می فروشند. دغدغه مردم قیمت‌های کاذب است که این مشکل  به سایر کالاها هم کم کم سرایت می کند ضوابط قیمت گذاری مشخص است انتظار می رود که رعایت شود. 

او در رابطه با طرح مبارزه با قاچاق جنوب شهر گفت: متولی طرح قاچاق در طرح ملی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. در طرح استانی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئول است که یکی از اعضا آنها تعزیرات است. تاکنون چندین طرح در ناصر خسرو و مولوی اجرا شده است. اجرای طرح باید با مجوز کمیسیون باشد . ماموریت‌های روزانه برقرار است اگر ماموران ما کالای قاچاق ببینند برخورد می کنند. الان در کوچه مروی ماموریت روزانه برگزار می‌شود.

کد N1660570

وبگردی