آفتاب

فعالیت مرزهای خسروی و پرویزخان در ایام نوروز برای صادرات کالا

فعالیت مرزهای خسروی و پرویزخان در ایام نوروز برای صادرات کالا

قصرشیرین- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان در این شهرستان در ایام نوروز 96 برای انجام مبادلات تجاری، مرزی و صادرات کالا فعال است.

نعمت الله نازپرورده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رسمی بودن مرزهای پرویزخان و خسروی، افزود: مبادلات تجاری در این مرزها طبق روال سابق بدون هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی انجام می شود.
وی با بیان این که در ایام تعطیلات نوروز 96 دستگاه های اداری مستقر در مرز حضور دارند و پای کار هستند، اظهار کرد: تاجران و پیله وران می توانند در این ایام با توجه به تعطیل نبودن مرزها به منظور انجام فعالیت های اقتصادی و بازرگانی و همچنین صادرات کالا به مرزهای خسروی و پرویزخان مراجعه کنند تا کار صادرات کالا به عراق و اقلیم کردستان همانند گذشته انجام شود.
نازپرورده بیان کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروز 96 تردد مسافر و زایر به قصد گردشگری به اقلیم کردستان عراق از طریق مرز پرویزخان و تردد زوار انفرادی عراقی از مرز خسروی نیز همانند گذشته کماکان انجام می شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین ادامه داد: همچنین خودروهای ایرانی و عراقی نیز در ایام تعطیلات نوروزی همانند روال سابق پس از انجام مراحل قانونی گذر موقت مرزی می توانند از طریق مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق تردد کنند.
نازپرورده از اعمال محدودیت ترافیکی برای تانکرهای سوخت رسان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و اضافه کرد که از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه 26 اسفند تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ششم فروردین 96، تردد تانکرهای سوخت رسان در محورهای مواصلاتی شهرستان ممنوع و ورود آن ها به داخل کشورمان از مرز رسمی پرویزخان انجام نمی شود.
وی ادامه داد: همچنین در دور دوم تعطیلات نوروز امسال نیز از ساعت هفت صبح روز جمعه 11 فروردین ماه تا ساعت 24 دوشنبه چهاردهم فروردین ماه نیز ورود تانکرهای حامل مواد سوختی از طریق مرزهای کرمانشاه به داخل کشور ممنوع می شود.
این مقام مسوول گفت: تردد سایر خودروهای سنگین نیز در ایام نوروز تنها در روز انجام می شود و در ساعات شب باید در یک محل امن توقف کنند.
نازپرورده اظهار کرد: این تصمیم با توجه به تعطیلات پایانی نوروز 96 در راستای اعمال محدودیت های ترافیکی از سوی پلیس راه و براساس بخشنامه اداره ترانزیت و پایانه های مرزی کشور اجرا می شود.
روزانه به طور میانگین 800 دستگاه کامیون از مرز پرویزخان و 500 دستگاه کامیون از مرز خسروی کالاهای صادراتی کشورمان به عراق را حمل می کنند.
به طور میانگین روزانه 500 دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد کشور می شوند و پس از تخلیه در بنادر جنوبی کشورمان به عراق باز می گردند.
مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین همه ساله حدود 54 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز است.
7079/3012/1354
خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده : پروانه امانی
کد N1660216

وبگردی