آفتاب

بسته کتاب "عیدانه" مرکز اسناد انقلاب منتشر شد

بسته کتاب "عیدانه" مرکز اسناد انقلاب منتشر شد

باتوجه به در پیش­بودن تعطیلات نوروز سال 1396، مرکز اسناد انقلاب اسلامی بسته کتاب "عیدانه" را معرفی کرد.

به گزارش ایلنا؛ باتوجه به در پیش­بودن تعطیلات نوروز سال 1396، مرکز اسناد انقلاب اسلامی بسته کتاب "عیدانه" را معرفی کرد.

در بسته کتاب "عیدانه"، کتاب‌هایی با عناوین "قیصر شعر انقلاب"، "شلیک کن و فراموش کن"، "سفرنامه آسمان"، "ستاره بلند شرق"، "سالار"، "آن زن که در طوفان میدوید"، "لطفا ساکت"، "او سه بار متولد شد"، "رسم دلبری" و "انجمن مخفی" در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

1-قیصر شعر انقلاب

کتاب قیصر شعر انقلاب نوشته لیلا نوری حسینی در 144 صفحه و شمارگان 2500 جلد است. این کتاب در 3 فصل تهیه و تنظیم شده است.

نویسنده در فصل اول به معرفی زندگی قیصر امین پور و نقد و بررسی آثار او می‌پردازد.

فصل دوم به چگونگی آثار قیصر پرداختهو آثار او را در 4 بخش شعر انقلاب، شعر جنگ، شعر آئینی و شعر اجتماعی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.

در فصل سوم و پایانی نیز خواننده با قیصر شعر انقلاب از نگاه ادبا و بزرگان انقلاب در زمینه شعر و ادبیات آشنا می‌شود.

2-شلیک کن و فراموش کن

کتاب "شلیک کن و فراموش کن" از سری کتب دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان نوشته خدیجه امیرخانی درباره سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو وینسنس آمریکا است.

این کتاب در 276 صفحه و شمارگان 2500 جلد توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

کتاب "شلیک کن و فراموش کن" در 3 فصل تهیه شده که نویسنده در فصل اول به معرفی آمریکای پس از انقلاب اسلامیپرداخته است.

فصل دوم به نقش آمریکا در جنگ تحمیلی و عملکرد این کشور پس از ناامیدی از صدام و دخالت مستقیم در برابر ایران می‌پردازد.

فصل سوم نیز نظرات و عکس العمل های جامعه جهانی پس از اقدامات ضدحقوق بشری آمریکارا بررسی می‌کند.

3-سفرنامه آسمان

کتاب سفرنامه آسمان با نگاهی متفاوت به زندگی‌نامه شهید همت به صورت داستانی به قلم میترا هنرمند توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

این کتاب از سری داستان‌های کوتاه فارسی است و به زبانی شیوا اما محتوایی مستند، زندگی شهید همت را برای نوجوانان و جوانان ترسیم کرده است.

4-ستاره بلند شرق

زندگی و اندیشه‌های اقبال لاهوری نوشته لیلا نوری حسینی در 124 صفحه و شمارگان 2500 جلد روانه بازار کتاب شد.

نویسنده در 2 فصل به تحلیل و بررسی زندگی و اندیشه‌های اقبال لاهوری می‌پردازد. فصل اول زندگینامه اقبال لاهوری را بررسی می‌کند و در نهایت نیز به معرفی آثار وی می‌پردازد. نویسنده فصل دوم را هم به واکاوی و بررسی اشعار وی اختصاص می‌دهد.

5-سالار

کتاب سالار به قلم محمدعلی گودینی در حوزه ادبیات و داستان با شمارگان 2000 جلد به همت موسسه فرهنگی و هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

این کتابدر قالب رمان، داستان پایمردی‌ها و استقامت‌های مردانی را به رشته تحریر در آورده است که درون شکنجه‌گاه‌های رژیم پهلوی دورانی از مبارزات خود را سپری کردند.

6-آن زن که در طوفان میدوید

تاریخ معاصر ایران که در وضع کلاسیک به صد سال اخیر اطلاق میشود در نگاه برخی محققین چنان پر افت و خیز و پر ماجرا بوده است که پیشرفت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن را برای زمانی بیش از یکصد سال دانسته اند.چنانکه معروف است صده اخیر به قدر 300 سال براین سرزمین گذشته است.

کتاب "آن زن که در طوفان میدوید" رمانی است که بر اساس واقعیت‌های تاریخ معاصر ایران  با نثر پر کشش و خلاق خانم سیمین وهاب زاده نوشته شده است.

این کتاب در قالب ادبیات داستانی سیاسی و رمان در بسته کتاب "عیدانه" قرار دارد.

7-لطفا ساکت

کتاب لطفا ساکت به قلم محبوبه معراجی پور در 230 صفحه و شمارگان 2000 جلد تهیه شده است. این کتاب روایت واقعی از زندگی یکی از همسران شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

8-او سه بار متولد شد

کتاب "او سه بار متولد شد" سرنوشت شخصی است که به معنای واقعی 3 بار متولد شده است. نویسنده نیز با قلمی رسا و شیوا سعی دارد زندگی این شخص را در قالب ادبیات داستانی و رمان روایت کند.

این کتاب در 190 صفحه و شمارگان 2000 نسخه توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

9-رسم دلبری

رمان رسم دلبری سرگذشت واقعی یک مبارز دلسوخته عاشق، سعید توفیق، است که در دوران رژیم پهلوی در پرتو هدایت‌های حضرت امام در مسیر مبارزات قرار گرفته و مجاهدت‌های فراوانی کرده است.

مطالعه این داستان علاوه بر بیان برخی از جنایات رژیم پهلوی مخاطبان را با مبارزات و فعالیت‌های دوران انقلاب اسلامی آشنا می‌کند، زیرا محور اصلی حوادث و اتفاقات داستان واقعی و صحیح است.

این کتاب نوشته محمدمهدی زیدآبادی و علی افاضاتی در 27 بخش و 520 صفحه به شمارگان 2000 جلد به چاپ رسیده است.

10-انجمن مخفی

"انجمن مخفی" رمان برگزیده پنجمین جشنواره قلم زرین و رمان برگزیده جشنواره ادبی فردا به قلم احمد شاکری است که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی در قالب "هنر و ادبیات سیاسی" در شمارگان 2000 جلد منتشر شده است.

این کتاب دوران مشروطه و شهادت شیخ فضل‌الله نوری را در قالب رمان به رشته تحریر درآورده است.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه بسته کتاب "عیدانه" به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12فروردین، بعداز خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران مراجعه کنند یا باشماره تلفن‌های 66953607 و 22211174 تماس بگیرند یا به پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی با آدرسwww.irdc.ir مراجعه کنند.

کد N1659673

وبگردی