آفتاب

گردهمایی پیشگیری از حوادث ساختمانی در مریوان برگزار شد

گردهمایی پیشگیری از حوادث ساختمانی در مریوان برگزار شد

گردهمایی پیشگیری از حوادث ساختمانی در مریوان با حضور فرماندار مریوان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اولین گردهمایی پیشگیری از حوادث ساختمانی مریوان با رویکرد ارتقاء سطح فرهنگ ساخت‌وسازدر مریوان و بررسی مشکلات و آسیب‌های صنف کارگران ساختمانی در سینما کردستان این شهر برگزار شد.

 محمد شفیعی فرماندار مریوان در گردهمایی پیشگیری از حوادث ساختمانی ضمن تکریم جامعه کارگری مریوان، گفت: هدف این گردهمایی ارتقای سطح فرهنگ ساخت‌وساز، بررسی کارشناسی و علمی ساخت وساز و جلوگیری از حوادث غیرمترقبه در مریوان است.

فرماندار مریوان اظهار داشت: از بهترین عوامل ارتقاء فرهنگ ساخت وساز توجه و اهتمام به بحث شناسنامه فنی ملکی است که قاعدتا توسط سازمان نظام مهندسی و با همکاری شهرداری صادر می‌شود.

فرماندار همچنین سامان‌دهی و نظارت بر ساخت‌وسازهای ساختمانی، بررسی و محاسبه خطرپذیری بناهای ساختمانی – به‌ویژه در نقاط حاشیه‌نشین - شهرها را بر عهده فرمانداری و شهرداری دانست.

محمد شفیعی ضمن تاکید بر لزوم نظارت و کنترل ساخت‌وسازها، افزود: البته دستگاه‌ها و نهادهای مسئول ذیربط باید کوتاه نیامده و با تمام توان از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند.

فرماندار مریوان در بخش دیگری از سخنان خود به الزامات فعالیت در صنف کارگران ساختمانی پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهمترین الزامات این است که کارگران ساختمانی به وسایل ایمنی کار – مانند لباس مخصوص کار، کمربند، کلاه ایمنی و داربست - مجهز باشند.

وی در پایان گفت: با مشارکت شهرداری  مریوان محل ویژه‌ای را برای تجمع کارگران در ساعات صبح  تعیین می‌کنیم تا ضمن تمرکز در اجتماع کارگران، شان و حرمت آنها حفظ شود.

 

کد N1659660

وبگردی