آفتاب
شهردار منطقه ۱۲ تأکید کرد؛

رفع شب‌مُردگی در بافت تاریخی/طراحی جایزه قلب تهران

رفع شب‌مُردگی در بافت تاریخی/طراحی جایزه قلب تهران

شهردار منطقه ۱۲ از راهکارهایی برای رفع شب‌مُردگی در بافت تاریخی تهران سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، عابد ملکی در نشست خبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در منطقه ۱۲ به فعالیت‌ها در حوزه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: اقدامات در این حوزه بیشترین استقبال از شهروندان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: جداره‌سازی، نماسازی، حذف زوائد و ... از بهترین اتفاقات در این حوزه بود که مورد استقبال شهروندان منطقه قرار گرفت؛ ما این اقدامات را در محور بهارستان، خیابان مولوی، ناصرخسرو، مصطفی خمینی، راسته‌ی کفاش‌ها، زرگرها و ... به طور ویژه شروع کرده بودیم.

شهردار منطقه ۱۲ تأکید کرد: البته این موضوع فرهنگی هم هست و مشارکت شهروندان در کنار شهرداری بسیار حائز اهمیت است؛ لذا ما بحث‌های آموزشی را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

ملکی به توسعه زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: هفت محله‌ ما در منطقه ۱۲ حتی یک بوستان هم دارد، لذا تملک املاک و توسعه فضای سبز از اقدامات مهم دیگر ما بود که در حال حاضر دو بوستان را اخیراً اضافه کرده‌ایم.

شهردار منطقه ۱۲ به مرمت سردرهای تاریخی در قلب تهران اشاره کرد و گفت: ما مرمت و بهسازی باغ ملی و میدان مشق را داشتیم که در این زمینه کف‌سازی و جداره‌سازی صورت گرفت و بازگشایی برای استفاده مردم در دستور کار قرار دارد که انشاءالله به زودی از ۷ صبح تا ۱۲ شب می‌تواند مورد بازدید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین بقیه‌ سردرهای تاریخی که در معابر عمومی و خصوصی دچار فرسودگی شده‌اند، در دستور کار ما قرار دارند و به زودی اصلاح و مرمت می‌شوند.

ملکی به نورپردازی اماکن تاریخی نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از ساختمان‌های منطقه ما به طور ویژه نورپردازی شده‌اند؛ ضمن اینکه ما پاتوق‌های محلی را در دل محلات دیده‌ایم که این می‌تواند زمینه‌ساز احیای سکونت در دل محلات و رفع شب‌مُردگی شود.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به حوزه عمران و اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: بحث کف‌سازی‌ها، تکمیل پیاده‌راه‌های اطراف بازار، سنگ‌فرش‌ها و ... از دیگر برنامه‌های ما است.

وی با اشاره به پیاده‌راه‌سازی خیابان ۱۵ خرداد و ناصرخسرو گفت: همچنین ما پیاده‌راه‌سازی محورهای ۳۰ تیر، منوچهری و اطراف بازار تهران را داشته‌ایم.

ملکی تأکید کرد: با تعطیلی نوروز ۹۶ و خلوت شدن منطقه، این کار توسعه و سرعت بیشتری خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۱۲ به احیای خانه شهر یا بلدیه نیز اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی آن به زودی شروع می‌شود.

وی توضیح داد: این ساختمان در ضلع شمالی خیابان امام خمینی (ره) به زودی شروع می‌شود که می‌تواند جاذبه‌های گردشگری بسیاری داشته باشد.

ملکی ادامه داد: احیای دو ساختمان قدیمی در ضلع جنوب غربی و جنوب شرقی میدان امام خمینی (ره) را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم؛ این امر در راستای ساماندهی میدان امام خمینی (ره) که مورد تصویب قرار گرفته است، صورت می‌گیرد.

وی به احیای دروازه‌های منطقه ۱۲ نیز اشاره کرد و گفت: ما احیای سه دروازه غار، حضرت عبدالعظیم (ع) و دروازه‌دولت خواهیم داشت که دو دروازه شروع شده اما دروازه‌دولت به دلایل تردد و ...با دشواری همراه است که به زودی آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۲ به بحث حمل و نقل و ترافیک نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس چشم‌انداز ۱۴۰۴ قرار است تنها خودروهای پاک در مرکز تاریخی تهران تردد کنند.

ادامه دارد...

کد N1659255

وبگردی