آفتاب
معاون فرهنگی قوه قضائیه خبرداد؛

تشکیل ستادملی صبر با دستوررییس قوه قضائیه/ضرورت ترویج مصالحه

تشکیل ستادملی صبر با دستوررییس قوه قضائیه/ضرورت ترویج مصالحه

معاون فرهنگی قوه قضائیه از تشکیل و فعالیت ستاد ملی صبر(صلح،بخشش،رضایت)تحت نظر رییس قوه قضائیه خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام هادی صادقی در جمع خبرنگاران در خصوص تشکیل ستاد ملی صبر، گفت: این ستاد زیر نظر رییس قوه قضائیه شکل گرفته است تا فرهنگ رضایت مندی و رضایت گیری ترویج پیدا کند.

وی با اشاره به ارزش مفهوم صبر، گفت: صبر به عنوان یک مفهوم ارزشمند به عنوان نام همایش ملی صبر، مخفف صلح،بخشش و رضایت که قرار است سه شنبه این هفته برگزارشود،تعیین شده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با تاکید بر ترویج فرهنگ حل اختلاف قبل از دادگاه گفت: توجه به امر داوری و حل اختلاف نیاز به ترویج در جامعه دارد.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه مردم به امر داوری توجه نمی کنند، گفت: به جای توجه به این موضوع،مردم به دادگستری ها مراجعه کرده و درخواست تشکیل پرونده دارند که متاسفانه این  موضوع در پرونده ها و اختلافات خانوادگی بسیار دیده می شود.

وی افزود: ادامه زندگی که طرفین آن یکبار به دادگاه مراجعه کردند، با محبت قبلی نیست و قطعا مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

صادقی تصریح کرد: قبل از مراجعه زوجین به دادگاه باید فرهنگ مراجعه به مشاوره و داوری ترویج یابد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مصالحه گفت: جای این فرهنگ در جامعه ما خالی است و باید بیش از پیش ترویج یابد.دستگاه قضا هم با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب ها به این موضوع ورود کرده است و تشکیل ستاد ملی صبر هم به این دلیل است.

معاون رییس قوه قضائیه افزود: در رابطه با موضوع فرهنگ سازی هم معاونت فرهنگی قوه قضائیه ورود کرده و در راستای افزایش ترویج فرهنگ های صلح و سازش و رضایت گیری، برنامه هایی را در دستورکار دارد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در خصوص پرونده های شورای حل اختلاف گفت : در نه ماه امسال 3میلیون پرونده منجر به صلح و سازش داشتیم.

صادقی  در رابطه با وضعیت تاثیر گذاری بی صبری در جرایم گفت: بسیاری از جرائم را با قدری صبوری می توان پیشگیری کرد. قریب به اتفاق بسیاری از مشکلات زوجین ناشی از عجول بودن است.

وی در پاسخ به این سوال که اخیرا رییس قوه قضائیه در سخنانی اعلام کردند که عمده نارضایتی مردم از دستگاه قضایی به نحوه رفتار قضات در دادگاه ها باز می گردد و برای این موضوع چه برنامه هایی در نظر گرفته شده است،گفت: افزایش و تراکم پرونده ها فشار کاری را در پی خواهد داشت و باید ارتباط گفتاری با مردم به شیوه درستی باشد.

وی با اشاره به دنبال کردن اخلاق حرفه ای گفت: این موضوع و آموزش های لازم پیرامون آن را دنبال می کنیم.علاوه بر این طرح تکریم ارباب رجوع و پاداش و جزا در دادگستری ها را دنبال می کنیم.

کد N1659253

وبگردی