آفتاب
علی اشکانی:

فرنگی‌کاران در جام جهانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد

فرنگی‌کاران در جام جهانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در آستانه حضور در رقابتهای جام جهانی گفت: تمامی ملی پوشان ایران هم‌قسم شدند تا برای کسب بهترین نتیجه در این مسابقات به میدان بروند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اشکانی در حاشیه آخرین روز از اردوی تیم ملی اظهار داشت: ترکیب تیم ملی از جوانان تازه به رده بزرگسالان آمده و همچنین فرنگی‌کاران پشت خط مانده تشکیل شده که از هیچ تلاشی برای رسیدن به موفقیت دریغ نخواهند کرد. آنچه بیش از هر چیز باعث دلگرمی و امیدواری ماست، روحیه و انگیزه بالای بچه هاست که برای حضور در جام جهانی لحظه شماری می کنند.

وی افزود: کشتی فرنگی برای مدتی بعد از المپیک از تمرینات منظم و همیشگی محروم بود که خوشبختانه این مساله بعد از وقفه ای کوتاه برطرف شد و ما توانستیم بچه ها را در اردویهای تیم ملی گردهم آوریم. هم اکنون نیز تمرینات پایانی برای جام جهانی را سپری می کنیم و اماده اعزام به آبادان هستیم.

وی در واکنش به همگروهی با تیم روسیه گفت: تیم روسیه ترکیبی از قهرمانان و عنوانداران خود را به ایران می آورد و ما سعی خواهیم کرد بهترین نتیجه را در برابر روسها کسب کنیم. البته نگاه ما به چهار سال آینده است و اگر نتیجه مورد نظر هم کسب نشد، چیزی از دست ندادیم، چون هدف اصلی ما ارزیابی از موجودیت کنونی کشتی فرنگی است که با رفتن برخی از قهرمانان و نفرات باتجربه قبلی، باید در جام جهانی انجام شود.

اشکانی ادامه داد: مطمئنا نتایج جم جهانی م تواند ما را برای برنامه ریزی هر چه بهتر برای سالهای آتی کمک کند. البته ما همیشه در رقابتهای جام جهانی روی سکو رفته ایم و این بار هم در نخستین گام بدنبال قهرمانی و سپس فتح سکوی بعدی هستیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به حضور سعید عبدولی در ترکیب تیم نیز اشاره کرد و گفت: عبدولی بعد از المپیک برای مدتی از تمرینات سنگین و همیشگی دور بود و ریکاوری می کرد اما با همین وضعیت نیز به جمع اردونشینان پیوستو او هم اکنون از باتجربه های تیم ما در جام جهانی است و در اردوهای آماده سازی هم همواره به بچه ها روحیه و انگیزه داده است.

 وی در پایان گفت: متاسفانه در روزهای گذشته، شانس با ما یار نبود و برخی از بچه ها دچار مصدومیت شدند که البته با همان درد و مشکل نیز تمرین کردند و به میدان خواهند رفت.

بنا بر این گزارش رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی در سال ۲۰۱۷ با حضور ۸ تیم برتر دنیا در روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفندماه به میزبانی ایران برگزار می شود و  طبق گروه‌بندی این رقابت ها که در مقر اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد، تیم های روسیه، قزاقستان، ایران و آلمان در گروه A و تیم های آذربایجان، ترکیه، بلاروس و اوکراین نیز در گروهB  قرار گرفتند.

کد N1659232

وبگردی