آفتاب

«زینه گان»؛ غار بهشت استان ایلام

«زینه گان»؛ غار بهشت استان ایلام

ایلام-غار «زینه گان» شاخص ترین اثر طبیعی استان ایلام به شمار می رود و در ایام نوروز مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غار طبیعی زینه گان اثر طبیعی شگفتی است که در دل دشت منطقه گرمسیری بخش صالح آباد از توابع شهرستان گرمسیری مهران است که همه ساله به ویژه در فصل بهار و  تابستان میهمانان زیادی را به آنجا می کشاند.

اگر چه غار طبیعی زینگان برای بیشتر مردم کشور ناشناخته مانده است اما زیبایی منحصر به فرد و شکل گیری این غار در دل منطقه ای گرمسیری از قابلیت های فراوانی برای جلب طبیعت گردان داخلی و خارجی برخوردار است.

در گرمای بالای منطقه دشت صالح آباد که گاهی به حدود ۵۰ درصد بالای صفر می رسد، در میان غار زینگان انگار باران می بارد و بوی سبزه و گلها در میان نیزارها روح و تن را به میهمانی می خواند.

اختلاف هوای داخل غار با بیرون بیش از ۲۰ درجه سانتیگراد تفاوت دارد و به همین علت غار زینه گان به غار بهشت معروف است. سرخسها و جلبکها، گلها و گیاهان و رنگ سنگها و پیچ و خم غار انگار نقاشی است که چشمها را می نوازد.

در فصل بهار روزانه صدها نفر با طی مسافت پنج کیلومتر از جنوب غرب امامزاده علی صالح(ع) به این غار بسیار زیبا می روند.

این غار روباز که بیش از یک کیلومتر طول دارد دارای آب جاری، دهلیزهای آبگیر، قندیل های متعدد و آبچک های طبیعی و بسیار جالب است، علاوه بر این غار زیبا غارهای دیگری در استان ایلام وجود دارد که هر کدام می تواند برای گردشگران و مسافران به خصوص در فصل بهار و تابستان دیدنی باشد.

کد N1659201

وبگردی