آفتاب

برگزاری انتخابات در سایه دولت کنونی سوریه ممکن نیست

برگزاری انتخابات در سایه دولت کنونی سوریه ممکن نیست

ایلنا: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه ابراز عقیده کرد که در سایه نظام کنونی در سوریه برگزاری انتخابات در این کشور امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایلنا، «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه می‌گوید که برگزاری انتخابات در سوریه در سایه وجود نظام فعلی ممکن نیست.

 براین اساس، دی‌میستورا، روز جمعه در گفت‌وگو با تلویزیون «العربیه» اظهار داشت، نمی‌توان در سایه بقای دولت کنونی (در سوریه) به وضع قانون اساسی جدید یا انجام مذاکرات فکر کرد و برگزاری انتخابات که نظام کنونی بر آن نظارت داشته باشد، ممکن نیست.

این مقام سازمان ملل تأکید کرد که روند انتقال سیاسی همچنان محور مذاکرات ژنو ۵ است. این مذاکرات ۲۳ ماه جاری میلادی (مارس) برگزار خواهد شد.

وی افزود، آتش‌بس در سوریه که در «آستانه» پایتخت قزاقستان بر سر آن توافق حاصل شد، همچنان پابرجاست، در عین حال کاهش خشونت‌ها به مذاکرات ژنو کمک خواهد کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه توقف درگیری‌ها در سرتاسر این کشور را خواستار شد و گفت:‌ «اگر می‌توانستیم از مجرای برقراری آتش‌بس، از شدت خشونت‌ها در سوریه بکاهیم، این امر به ما در مذاکرات ژنو کمک می‌کند.»

پیش از این، استفان دی‌میستورا از طرف‌های مذاکره‌کننده خواست که برای حضور در مذاکرات ژنو ۵

آماده شوند. طبق اعلام این مقام، مذاکرات ژنو ۵ بین طرف‌های سوری، مستقیم نخواهد شد.

کد N1659199

وبگردی