آفتاب

آغاز مذاکرات رسمی مالزی و کره‌شمالی در روزهای آینده

آغاز مذاکرات رسمی مالزی و کره‌شمالی در روزهای آینده

تسنیم نوشت: وزیر خارجه مالزی از آغاز مذاکرات رسمی با کره شمالی طی روزهای آینده برای بازگرداندن ۹ شهروند مالزیایی در پیونگ یانگ خبر داده است.

به گزارش رویترز، پس از تشدید تنش سیاسی در روابط مالزی و کره شمالی و مخالفت پیونگ یانگ با خروج اتباع مالزیایی از این کشور، امروز شنبه وزیر خارجه مالزی تاکید کرد که مذاکرات رسمی با کره شمالی برای بازگرداندن 9 تبعه این کشور طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

روابط مالزی و کره شمالی پس از قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور به شدت متشنج شده است.

پلیس مالزی 8 تبعه کره شمالی از جمله یک دیپلمات ارشد این کشور را به دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی متهم کرده است.

پلیس مالزی سفارت کره شمالی در کوالالامپور را مهر و موم کرده است تا مانع از خروج افرادی شود که در این سفارتخانه مخفی شده اند.

البته مقام های مالزی طی روزهای اخیر قصد کاهش تنش را داشته اند و بر حفظ روابط سیاسی با پیونگ یانگ تاکید کرده اند.

عنیفه امان وزیر خارجه مالزی تاکید کرد: کره شمالی نشان داده است که آماده آغاز مذاکرات است. آنها می خواهند گفتگو را آغاز کنند. نمی دانیم درخواست های آنها چیست و باید همه تلاش خود را برای دستیابی به بهترین نتیجه انجام دهیم. کشورهای زیادی پیشنهاد داده اند تا به عنوان میانجی بین دو کشور عمل کنند ولی هیچ کشوری به عنوان میانجی یا طرف سوم وجود نخواهد داشت. هنوز هیچ زمان و مکانی برای آغاز مذاکرات رسمی تعیین نشده است.

2 شهروند مالزی اوایل هفته جاری اجازه پیدا کردند تا با استفاده از پاسپورت های سازمان ملل، خاک کره شمالی را ترک کنند. فعلا 9 شهروند دیگر مالزی از جمله 2 کودک در کره شمالی هستند.

وزیر خارجه مالزی گفت: دولت به طور مداوم با اتباع خود در کره شمالی در ارتباط است.

52311

کد N1658743

وبگردی