آفتاب
«لوک اویل» پیش بینی کرد؛

قیمت نفت تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به ۶۵ دلار می رسد

قیمت نفت تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به ۶۵ دلار می رسد

هیات مدیره شرکت نفتی «لوک اویل» روسیه معتقدند در صورتیکه توافق کاهش تولید نفت تمدید شود، قیمت طلای سیاه تا انتهای سال جاری میلادی، به بشکه ای ۶۵ دلار می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه خبری «اسپوتنیک»، اعضای هیات مدیره شرکت «لوک اویل» روسیه پیش بینی کردند در صورتیکه کشورهای تولیدکننده نفت، تعهد کاهش تولید خود را ادامه دهند، قیمت جهانی نفت تا پایان ماه ژوئن (تیرماه سال آینده) به ۶۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

این در حالی است که پیش بینی بهای نفت تا پایان سال جاری میلادی با در نظر گرفتن تداوم توافق، کاهش نرخ به ۶۵ دلار در هر بشکه خواهد بود.

همچنین «ریچارد متزک»؛ عضو هیات مدیره «لوک اویل» گفت: معتقد هستم با فروکش کردن گرد و غبار فعلی، قیمت نفت تا سی و یکم ژوئن بین ۵۸ تا ۶۰ دلار در هر بشکه می رسد و این رقم، تا سی و یکم دسامبر بین ۶۲ تا ۶۵ دلار به ازای هر بشکه خواهد بود.

بر پایه این گزارش، در نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی اعضای اوپک بر سر کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند تا افزایش قیمت جهانی نفت محقق شود.

البته اجرای این توافق موجب شد تا قیمت جهانی نفت تا ۵۶ دلار در هر بشکه هم، افزایش پیدا کند و خوش بینی ها را نسبت به بازار انرژی تقویت بخشد.

کد N1658499

وبگردی