آفتاب
صافی در گفتگو با مهر:

محکوم به قهرمانی بودیم/ هیجان و استرس لیگ کاراته بالا بود

محکوم به قهرمانی بودیم/ هیجان و استرس لیگ کاراته بالا بود

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد با اهدا عنوان قهرمانی سوپر لیگ به جانباز شهید محسن پور تاکید کرد با ترکیبی که این فصل در اختیار داشتیم محکوم به قهرمانی بودیم.

احمد صافی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: رقابتهایی که تحت عنوان سوپر لیگ کاراته باشگاههای کشور در سال ۹۵ شاهد برگزاری آن بودیم به لحاظ فنی و به واسطه حضور تعداد زیادی از کاراته کاهای جوان و با آتیه یکی از بهترین رقابتهای چند سال اخیر بود. حضور کاراته های خوب در تیم های نفت، دانشگاه آزاد، توسعه شهر و گاها در تیم های دیگری چون پاس، آوای رزم و بیمه ما باعث برگزاری لیگی با کیفیت شد. 

وی به نحوه برگزاری لیگ هم اشاره کرد و گفت: بعد از سالها کسب تجربه در برگزاری رقابتهای لیگ و تلاش نفراتی چون زمانی و دهقان طی سالهای گذشته، سوپر لیگ کاراته در حال رسیدن به شرایط خوبی است. در این دوره نیز مومنی به عنوان مسئول برگزاری به همراه همکارانش با استفاده از همان تجربیات، تلاش زیادی در امر برگزاری تنوع و نظم خاصی ایجاد کنند. البته معتقدم رقابتهایی در این سطح می تواند بهتر از اینها برگزار شود.

سرمربی دانشگاه آزاد در خصوص تفاوت های این دوره از رقابتهای سوپرلیگ هم گفت: قهرمانان اصلی تیم ملی کاراته با دو دوره حضور در سطح اول کاراته جهان در رقابتهای آلمان و اتریش،  در تیم های مختلف پراکنده شده بودند. پورشیب، گنج زاده، عسگری، احمدی در تیم دانشگاه، سنچولی، خدابخشی و آسیابری در تیم توسعه شهر، مهدیزاده، حسن بیگی و فرخی در تیم مناطق نفت خیز به همراه سایر کاراته کاهایی که دارای شرایط خاص بودند دلیلی شد تا در این دوره برخلاف سالهای قبل که تنها یک یا دو تیم شانس قهرمانی داشتند، هیجان و استرس قهرمانی با حضور چند تیم مدعی به اندازه قابل توجهی افزایش یافته و تا آخرین بازیها ادامه داشته باشد. 

صافی افزود: تا آخرین لحظه برگزاری مسابقات چهره قهرمان مشخص نبود و ما که هفته قبل یک شکست برابر نفت را تجربه کردیم و درخشش کاراته کاهای توسعه شهر و پشت کار تیم های پاس و بیمه را دیدیم به سختی کار پی بردیم. ضمن اینکه در روز پایانی هم مشخص نبود که چه تیم هایی به دیدار نهایی راه پیدا کنند و این موضوع نیز جذابیت های این فصل را دو چندان بالابرده بود. 

سرمربی دانشگاه آزاد با اشاره به دلایل قهرمانی این تیم در سوپر لیگ ۹۵ اظهار داشت: معتقدم دانشگاه آزاد باید موفق می شد و محکوم به قهرمانی بود. در معاونت ورزش دانشگاه آزاد اهداف از قبل تعیین شده و با نظرسنجی و کنترل، باعث شدند به هدف خود که همان کسب عنوان قهرمانی بود برسیم. در واقع به رهبری آقایان دادکان و پهلوان مجموعه ای از نظم و عدالت در این بخشتشکیل شده است.

وی افزود: ما در بخش فنی با انتخاب کاراته کاهای با تجربه چون گنج زاده، پورشیب، فداکار، سلطانی، احمدی، روشن و عسگری در کنار اعتماد به جوانترهایی چون ولدی، عنایتی، روشن، درفشی پور و کاووسی از یک سو، اعتماد به تیم کاتا از سوی دیگر و از همه مهمتر کادر فنی همدل موفق به کسب عنوان قهرمانی شدیم. البته ذکر این نکته ضروری است که با دو کاراته کای متفاوت، قهرمان جهانی را شکست دادیم که آخرین لحظه از حضور در تیم دانشگاه انصراف داد.

وی در پایان گفت: کسب عنوان قهرمانی و انتخاب به عنوان بهترین مربی که با حمایت و همکاری خوب همکارانم در کادر بدست آمد را به روح بلند یارعلی محسن پور، از کاراته کاها و ایثارگران جنگ و مدافعان این مروز و بوم که به درج رفیع شهادت رسید. روز پایانی لیگ جای ایشان خیلی خالی بود، امیدوارم قدرشناس زحمات افرادی باشیم که بهترین روزهای عمر خود را برای دفاع از کشور و مردم خود قرار دادند. 

کد N1658310

وبگردی