آفتاب
سرمربی تیم هندبال بانوان در گفتگو با مهر :

هندبالیست‌ها با حس جنگجویی راهی کره شدند/ شناختی از ویتنام نداریم

هندبالیست‌ها با حس جنگجویی راهی کره شدند/ شناختی از ویتنام نداریم

سرمربی تیم هندبال بانوان کشورمان با مثبت ارزیابی کردن وضعیت تیم در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تیم ما با حس جنگجویی و وطن پرستی برای کسب موفقیت در کره جنوبی هم قسم شده اند.

مرضیه یوسف در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ما ۱۱ اردوی ۵ روزه را برای تیم بانوان پیش بینی کردیم و به اجرا در آوردیم. آخرین اردوی ما هم روز پنجشنبه صبح برگزار و تیم روز جمعه راهی کره جنوبی شد. به نظر می رسد با برگزاری اردوها بچه ها به آمادگی خوبی رسیده و بیشتر با هم هماهنگ شدند. هرچند برنامه های خوب تدارکاتی داخلی داشتیم اما تیم های دعوت شده برای بازیهای تدارکاتی به دلایلی به ایران نیامدند. ما بدون بازی تدارکاتی و اردوی خارجی به مسابقات قهرمانی آسیا رفته ایم.

وی در خصوص تغییر گروه بندی تیم ایران و تغییر یکی از رقبای تیم کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ما از ویتنام هیچ شناختی نداریم . این تیم دیر حضور خود را به آسیا اعلام کرده است البته ما از مالدیو هم شناختی نداشتیم چون این تیم بازیهای زیادی در بخش زنان نداشته است و به نوعی برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیای بانوان حاضر می شد. با این حال امیدواریم همان طور که پیش بینی کرده بودیم مالدیو را ببریم به جای آن بتوانیم ویتنام را از پیش رو برداریم.

وی در خصوص روحیه تیم بانوان در این مسابقات گفت: بچه های تیم روحیه خوبی دارند. با حس جنگجویی و وطن پرستی هم قسم شده اند تا بتواننند آنچه در توان دارند را به کار بگیرند و یک عیدی خوب به ملت ایران بدهند. ما برابر کره جنوبی شانس زیادی نداریم اما امیدواریم با گرفتن نتیجه برابر چین و ویتنام بتوانیم برای اولین بار از گروه خود در آسیا صعود کنیم.

یوسف در مورد تلاش سرپرست فدراسیون برای آمادگی و اعزام این تیم به کره گفت: جا دارد از سرپرست قبلی فدراسیون آقای اکبری تشکر کنم. ما در این مدت حتی تا اردوی هفتم نیز از وضعیت اعزام صد در صدی خود اطمینان نداشتیم اما فدراسیون در این موقعیت تمام تلاش خود را برای اعزام تیم انجام داد. به هر حال اردوهای ما درست در زمان سرپرستی و اعزام ما نیز درست در زمان انتخابات فدراسیون بود.

وی از توقع اش از رئیس جدید فدراسیون گفت و افزود: جا دارد حضور آقای رحیمی که از مدیران قبلی فدراسیون بوده اند در راس فدراسیون تبریک بگویم. ایشان هندبالی بوده اند و امیدواریم بتوانند هندبال را به جایگاه اصلی خود برگردانند. در کنار آن تیم های بانوان نیز برنامه ریزی های بهتری داشته و بتوانند موفقیت های خوبی در آینده کسب کنند.

تیم ملی هندبال بانوان ایران جمعه بیستم اسفندماه تهران را به مقصد کره جنوبی ترک کرد. شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال زنان آسیا در رده سنی بزرگسالان از ۲۳ اسفند تا سوم فرودین ماه در سئول برگزار می شود که تیم ایران در گروه اول با کشورهای کره جنوبی، چین و ویتنام هم گروه است.

کد N1658282

وبگردی